جستجو

 

«فیکا و فیدان»، «شکارچی» و «آهسته و آرام» از دلاور دوستانیان، مستندساز ایرانی، در جشنواره آپوریا کره جنوبی به‌نمایش درمی‌آیند.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های مستند «فیکا و فیدان»، «شکارچی» و «آهسته و آرام» به‌کارگردانی دلاور دوستانیان در ادامه حضور بین‌المللی خود به بیست و یکمین جشنواره آپوریا کره جنوبی راه پیدا کردند.

 

جشنواره آپوریای کره جنوبی Aporia International village film festival در روستایی کوچک برگزار می‌شود که در ابتدا به ابتکار اهالی این روستا تشکیل شده و از قدیمی‌ترین جشنواره‌های روستایی در جهان محسوب می‌شود.

 

فیلم مستند «فیکا و فیدان» به‌کارگردانی دلاور دوستانیان روایتی درام و عاشقانه از زندگی دو گربه است. این مستند ۲۵ دقیقه ای که روایتی ساده و احساسی دارد تا کنون میهمان ۶ جشنواره بین‌المللی فیلم و مستند بوده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جشنواره مستند حقیقت، فیلم کوتاه تهران، فیلم کودک و نوجوان شارجه و جشنواره المپیای یونان اشاره کرد.

دوستانیان در مستند «آهسته و آرام» به سراغ معرفی حلزون و ارائه اطلاعات علمی درباره این حیوان نرفته بلکه کوشیده روایتی داستانی از زندگی دو حلزون ارائه دهد.

«شکارچی» نیز با موضوع حیوانات تولید شده است.

 

بیست و یکمین دوره این رویداد سینمایی از ۲۴ آذر تا ۲۵ دی‌ماه (۱۵ دسامبر2021 تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲) به مدت یک ماه برگزار می‌‌شود.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *