جستجو

فیلم کوتاه «دشنه» به‌کارگردانی علیرضا مشهدی تفرشی (سامان تفرشی) و تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران به چهاردهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو راه یافت.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، چهاردهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو، میزبان فیلم کوتاه «دشنه» به‌کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا مشهدی تفرشی (سامان تفرشی) و تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران، خواهد بود.

Iranian Film Festival (IFF) ، اولین جشنواره مستقل فیلم ایرانی در خارج از ایران، بدون هیچ‌گونه وابستگی به هیچ سازمان سیاسی یا مذهبی، یرای حمایت از فیلم و فرهنگ ایرانی در جامعه ایرانی-آمریکایی منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو و فراتر از آن در سال 2008 راه‌اندازی شد و یک رویداد سالانه است که فیلم‌های کوتاه و بلند مستقل ساخته یا درباره ایرانیان سراسر جهان را پذیرفته و به‌نمایش می‌گذارد. این جشنواره همچنین بستری برای فیلم‌سازان ایرانی مقیم سراسر جهان است تا بینش و استعداد خود را از طریق رسانه هنری فیلم بیان کنند.

«دشنه» داستان مردانی که سعی در فرار از گذشته خود را دارند را روایت می‌کند که باید شبی را با هم در غاری سپری کنند و در این بین ناگزیرند به دروغ و خیانت…

این فیلم کوتاه تاکنون موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم‌برداری برای داوود محمدی و بهترین موسیقی فیلم برای نیما علیزاده و آصف اکبری از جشنواره بین‌المللی لایف ایندیا، نامزدی بهترین کارگردانی در سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و نامزد بهترین فیلم کوتاه در جشنواره بین‌المللی STANDALONE FILM FESTIVAL & AWARDS لوس‌آنجلس شده است.

 

 

از دیگر جشنواره‌هایی که این فیلم تا کنون در آن‌ها شرکت داشته است می‌توان به جشنواره  RapidLion ژوهانسبورگ،IE International short film festival   مادرید اسپانیا، جشنواره بین‌المللی سینمایی زمستان کانادا، جشنواره بین‌المللی می هو دو ژاپن، جشنواره بین‌المللی هنر فیلم‌برداری آسیا (ACA) جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بروکسل، جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش، جشنواره بین‌المللی downtown tyler تگزاس، جشنواره نوستالژیا رُم، جشنواره بین‌المللی وراکروز مکزیک و جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام، اشاره کرد.

عوامل ساخت «دشنه»:

بازیگران: پیام احمدی نیا، کاوه خداشناس و فرید سجادی‌حسینی

تهیه‌کننده و کارگردان: علیرضا مشهدی تفرشی ( سامان تفرشی)

تهیه‌شده در: انجمن سینمای جوانان ایران

نویسندگان: سمیه تاجیک – سامان تفرشی

مدیر فیلم‌برداری: داود محمدی

صدابردار: محمد امامی

تدوین: مهدی حسینی وند

صداگذار: محمود موسوی نژاد

جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: حسن پیله‌ور

طراح صحنه و لباس: حسین مجد

طراح گریم : شهرام خلج

موسیقی: آصف اکبری- نیما علیزاده

 

Iranian Film Festival (IFF) ، هجدهم و نوزدهم سپتامبر 2021 برگزار خواهد شد.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *