جستجو

اولین جلسه کانون قلم و اندیشه خوزستان در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، اولین جلسه کانون قلم و اندیشه در سال جدید در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت‌ماه با مدیریت محمدرضا بابادی در محل انجمن اهواز برگزار شد.

در این جلسه، شرکت کنندگان درباره محدوده کپی تا اقتباس با پخش دو فیلم کوتاه به گفتگو نشستند و همه حاضرین در جلسه با اظهار نظر در این مورد و همچنین بازگو کردن نمونه‌های مشابه سعی کردند به صورت دسته جمعی تعریف مشترکی نسبت به اقتباس به‌دست بیاورند.

در ادامه چند نمونه دیگر از فیلم‌های کوتاه اقتباسی پخش شد تا بحث درمورد انواع اقتباس هم مورد بررسی قرار بگیرد؛ موضوع ارجاع و اورجینال بودن ایده مرکزی فیلم کوتاه نقطه پایانی بود تا شاید در هفته‌های آینده دیگر اعضاء کانون تحقیقاتی در این مورد انجام دهند.

در انتهای جلسه چند نفر از اعضاء کانون با فیلمنامه‌های خود را ارائه دادند و مقرر شد در جلسه این فیلمنامه‌ها بازخوانی و توسط همه حضار مورد بررسی قرار بگیرد .

گفتنی است این جلسات هر هفته در روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۱۸:۳۰، پیرامون موضوعات مختلف در حوزه فیلمنامه‌نویسی در محل انجمن سینمای جوانان ایران دفتر ویژه اهواز برگزار شده و ورود برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است.

 

عکس: محمد ماهورام

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *