جستجو

استاندار  و مدیرکل ارشاد استان هرمزگان با هنرمندان این استان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در نشست هنرمندان استان هرمزگان با «اسمعیل جهانگیری» مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان، «فروزان کهوری‌نژاد» مدیر انجمن سینمای جوانان بندرعباس به نمایندگی از جامعه سینمایی استان ضمن معرفی انجمن و وظایف و عملکرد این مجموعه، مشکلات هنرمندان استان در حیطه  سینما را بیان کرد و خواستار حمایت و توجه بیش از پیش مسئولین استانی از این قشر شد.

کهوری‌نژاد عنوان کرد: وقتی صحبت از سینما می‌شود، نمی‌شود از انجمن سینمای جوان به عنوان اولین مدرسه‌ی فیلم‌سازی در کشور نگفت! انجمن سینمای جوان به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش و تولید فیلم کوتاه در خاورمیانه طی چهاردهه فعالیت مستمر در سراسر کشور کارنامه موفقی دارد و تقریباً می‌شود گفت نسل دوم و سوم انقلاب در حیطه سینما از همین مجموعه به‌پاخاسته است.

وی افزود: این مجموعه که بزرگ‌ترین مدرسه‌ی فیلم‌سازی در کشور است به آموزش دوره‌های مشاغل سینمایی و دوره جامع فیلم‌سازی و برگزاری جشنواره فیلم کوتاه می‌پردازد و در عین حال مهم‌ترین فستیوال فیلم کوتاه در خاورمیانه با عنوان جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که مورد تأیید آکادمی اسکار نیز هست را نیز برگزار می‌کند.

مدیر انجمن سینمای جوانان هرمزگان در ادامه افزود:  این مجموعه فرهنگی- آموزشی با همکاری و نظارت سازمان امور سینمایی فعالیت دارد، اما یک نهاد مستقل است که در سراسر کشور دارای شعبه است و در استان هرمزگان نیز دارای یک شعبه در بندرعباس و یک نمایندگی در شهرستان میناب است .

کهوری‌نژاد ادامه داد:  دفاتر این انجمن در سراسر کشور به طور معمول از حمایت مستقیم ادارات  ارشاد استان‌ها برخوردارند اما دفاتری از رشد بالاتری برخوردار هستند که از حمایت دستگاه‌های فرهنگی استانداری، شهرداری، فرمانداری و مؤسسات خصوصی در استان خود برخوردار باشند. جان کلام این‌که این مجموعه و سینمای استان نیاز به نگاه جدی  و حمایت ویژه دارد و قطعا با حمایت مسئولین استانی شاهد تقویت و رشد بهتری در مقوله سینما در استان خواهیم بود.

 

وی در ادامه خواستار حمایت دستگاه‌های فرهنگی استان از برگزاری جشنواره‌های سینمایی در سطح استان شد و تصریح کرد: فیلم بلند به اقتصاد سینما گره‌خورده است، اما فیلم کوتاه با اقتصاد در سینما پیوندی ندارد و تمام امید فیلم‌سازان فیلم کوتاه به نمایش آثارشان در فستیوال‌های داخلی و خارجی فیلم کوتاه است؛ تقاضای ما این‌است که از برگزاری جشنواره‌های سینمایی در استان حمایت فرمایید که درحقیقت محل عرضه و معرفی فیلم کوتاه و فیلم‌ساز فیلم کوتاه همین جشنواره‌ها هستند.

مدیر انجمن سینمای جوانان هرمزگان در پایان مطالبات هنرمندان حوزه سینما در استان را به شرح زیر عنوان کرد :

-ایجاد صندوق حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و دادن وام‌های بلاعوض یا با درصد کم جهت حمایت از تولیدات فرهنگی با تامین بودجه از صنایع غرب بندرعباس

– اختصاص زمین مناسب و بودجه جهت ساخت پردیس سینمایی برای برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی سینمایی با توجه به هم‌مرز بودن استان هرمزگان با چهار کشور و حوزه خلیج‌فارس

-اختصاص بودجه جهت آموزش هنر و سینما در مناطق کمتر برخوردار استان هرمزگان

-اختصاص بخشی از ساختمان استانداری قدیم جهت راه‌اندازی خانه هنرمندان استان هرمزگان

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *