جستجو

در آخرین روز از هفته فیلم اروپایی جمعی از فیلم‌سازان دو کشور یونان و ایران در نشستی دوستانه به گفت‌و‌گو و تبادل نظر پرداختند.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در حاشیه برگزاری هفته فیلم اروپایی که با مشارکت امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران و مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا از ۹آبان ماه در موزه سینما برگزار شد، تعدادی از فیلم‌سازان و دست‌اندرکاران فیلم کوتاه از کشور یونان که مهمان این رویداد هنری بودند با جمعی از فیلم‌سازان فیلم کوتاه ایران در نشستی صمیمانه گفت‌و‌گو کردند.

ایفیجنیا کوتسونی، نویسنده و کارگردان؛ خاتچی‌میخائیلیدیس، فیلم‌ساز و تهیه‌کننده و دیمیتریس ناکوس، کارگردان فیلم کوتاه از جمله هنرمندان یونانی بودند که همزمان با نمایش آثارشان در این رویداد هنری حضور داشتند.

در این دیدار، دو طرف به تبادل تجربیات و دیدگاه‌های خود در عرصه ساخت و ارائه فیلم کوتاه و حاشیه‌های آن از جمله مسایل اقتصادی پیش و پس از تولید، شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی، شرکت در رویدادهای هنری و … پرداختند.

تمایل به ارتباط مستقیم، تبادلات و هم‌کاری‌های فیلم‌سازان فیلم کوتاه ایران و یونان، هم‌کاری در تعریف و ایجاد باکس نمایش فیلم‌های منتخب هر دو کشور در حاشیه یا بخش‌های اصلی جشنواره‌های معتبر بین‌المللی یا ملی، تلاش و هم‌فکری در یافتن راه‌کارهای عملی برای کمک به بازگشت سرمایه تولید فیلم کوتاه، پیشنهاد راه‌کارهای خلاقانه برای ایجاد بستر اکران هرچه بیشتر فیلم‌های کوتاه، از جمله پیشنهادات و نکات بارز مطرح شده در این نشست صمیمانه بود.

هفته فیلم اروپایی با نمایش آثاری از ۸ کشور این قاره، یونان، بلغارستان، آلمان، لهستان، دانمارک، هلند، اتریش و مجارستان، با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران و مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا و همراهی گروه هنر و تجربه و موزه سینما، نهم تا سیزدهم آبان‌ماه در موزه سینما واقع در باغ فردوس برگزار شد.

جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *