جستجو

عصر دیروز جلسه‌ی نقد و بررسی جشنواره منطقه‌ای کومش و تقدیر از برگزارکنندگان و داوران این دوره، در محل سالن اجتماعات انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد. در این دیدار صمیمانه که با حضور فرید فرخنده‌کیش مدیر عامل، امیر لطفیان مدیر امور جشنواره‌ها و فرنوش حبیب‌نژاد مدیر روابط عمومی این انجمن برگزار شد، حاضران به بحث و تبادل نظر درخصوص اهمیت و لزوم ادامه‌ی چنین رویکردهایی در قالب جشنواره‌های منطقه‌ای و استانی پرداختند. علی همتی رییس انجمن سینمای جوانان سمنان در ابتدای این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور چشمگیر سینماگران و عکاسان مطرح کشورمان در جشنواره کومش و شهر سمنان، شرکت هنرمندان به‌نام را سبب‌ افزایش انگیزه جوانان این شهرستان دانست و عنوان کرد که شور و شوق حاصل از این رخداد فرهنگی در سطح استان سمنان، حتی بعداز اختتامیه نیز ادامه داشته و لذا مقرر گردیده که کارگاه‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های به نمایش درآمده، بار دیگر مرور شوند تا بار آموزشی جشنواره تقویت گردد. این درحالی‌ست که بسیاری از داوران حاضر در جلسه نیز بر امر برگزاری کارگاه‌های آموزشی همراه با تولید در شهرستان‌های مختلف تاکید کردند. داوران این دوره از جشنواره منطقه‌ای، ضمن مثبت ارزیابی کردن چنین روندهایی، افزایش بودجه، تهیه امکانات و تجهیز دفاتر شهرستان را محور صحبت‌های خود قرار داده و فیلمسازان نسل جوان شهرستانی را لایق و شایسته چنین امکاناتی دانستند.

t8

در بخش دیگری از این نشست با موضوع اهمیت و جایگاه فیلم کوتاه، «طهماسب صلح‌جو» جایگاه و اعتبار فیلم کوتاه را افزودن پایه و بنیه به فیلم بلند عنوان کردند و آن را همچون یک پژوهش اجتماعی قلمداد نمودند. این منتقد سینمایی وضعیت فعلی فیلم کوتاه در ایران و جهان را بسیار پیشرو و زنده دانسته و آن را روزبه‌روز پربارتر ارزیابی کردند.

در پایان این نشست که با حضور و تقدیر از علی همتی، سعادت رحیم‌زاده، علی زمانی عصمتی، تیام یابنده، کریم لک‌زاده، بابک بهداد، محسن استادعلی، انسیه شاه‌حسینی، مهدی فرد قادری، حسین نمازی، سعید دستوری و فاطمه تعمیدی همراه بود، خانم صدیقه قاضی‌نظام مسئول دبیرخانه جشنواره و همچنین آقایان لطفیان و مال‌بخش از سوی انجمن سینمای جوانان ایران و سمنان مورد تقدیر قرار گرفتند.

t11

پنجاه و چهارمین جشنواره منطقه‌ای «کومش» به مدت سه‌روز و با حضور استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قزوین، قم، کرمانشاه، همدان و سمنان از پنجم تا هشتم مهرماه در شهر سمنان برگزار گردید.

امیر قادری: امروز اغلب فیلم‌های ...
«سِکرت» فیلم‌برداری شد
نوید عزیزی سرپرست انجمن سینمای ج...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *