جستجو

نشست مهدی آذر پندار رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران با مهدی خلیلی شهردار بندرانزلی پیرامون عقد تفاهم‌نامه فرهنگی این دو نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در این نشست که با حضور مهدی آذر پندار مدیرعامل انجمن به همراه طیبه فلکیان معاون امور استان‌ها، آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی، سعید پوراسماعیلی معاون فرهنگی، مرتضی یوسف‌پور مدیر استان گیلان انجمن سینمای جوانان و همچنین مهدی خلیلی شهردار بندر انزلی، حجت مهدوی  معاون فرهنگی-اجتماعی منطقه آزاد انزلی هادی حیدری عضو شورای شهر انزلی و فرهاد رحمانزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر انزلی حامد صفاتی از طرف نماینده انزلی در مجلس و حامد سمیعی مدیر امور فرهنگی و هنری شهرداری برگزار شد پیرامون مسائل و مشکلات دفتر انجمن در شهر انزلی تبادل نظر صورت گرفت.

مهدی خلیلی شهردار انزلی با اشاره به قوانین شهری در حوزه فرهنگ و هنر گفت: پرداخت به این امر یکی از وظایفی است که برای شهرداری‌ها تعریف شده بنا بر این امیدوارم میزبان هنرمندان شهر باشیم و کارهای فرهنگی به شکل مستمر در شهر انجام شود.

وی افزود: قطعا این‌گونه فعالیت‌ها از یک سو باعث تعالی و پیشرفت هنر خواهد شد و از سوی دیگر به شهرداری کمک می کند زیرا زبان هنر همیشه زبان گویا است و پذیرش آن از سوی مردم بالاتر است.

شهردارانزلی با ابراز خرسندی از همکاری مشترک به انجمن سینمای جوانان خاطر نشان کرد: باید زمینه‌های همکاری را بین شهرداری و مجموعه انجمن سینمای جوانان را بررسی کنیم تا با هم افزایی میان ارکان فرهنگی به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

مهدی آذر پندار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز با اشاره به نقش مهم دفاتر استانی انجمن گفت: در دوره جدید توجه به استان‌ها بیشتر است و تمرکزمان بر فعالیت برخی استان‌ها و شهرستان‌ها که انزلی نیز از جمله آن شهرستان‌هاست بیشتر خواهد بود.

وی در توضیح این اهمیت تصریح کرد: نه به لحاظ جنبه‌های مرکز استانی یا جمعیتی، بلکه به دلیل فضای منحصر به فرد شهری در حوزه سینما شهر انزلی موقعیت ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به اهمیت ساختمان دفتر انجمن در شهرستان‌ها افزود: دفتر انزلی علیرغم فضای زنده‌ای که به همت خانم زمانی رئیس دفتر انزلی و هنرجویان دارد، در تملک انجمن سینمای جوانان نیست.

وی ادامه داد: در شرایطی که نمایندگی‌های ما در شهرها ساختمان مشخص و تحت مالکیت دارند زیبنده دفتر ممتاز انزلی نیست که جای ثابت نداشته باشد.

آذر پندار ادامه داد: از حمایت‌هایی که تاکنون از دفتر انزلی صورت گرفته ممنونیم اما این‌که هنوز تکلیف محل ساختمان دفتر مشخص نیست و با یک تغییر مدیریت ممکن است ساختمان از مجموعه انجمن سینمای جوانان گرفته شود نگران کننده است کم ترین استفاده این مجموعه از ظرفیت‌های شهری با عقد یک تفاهم‌نامه بلند مدت است.

وی با اشاره به مساله مهاجرت جوانان از انزلی افزود: وجود امکاناتی مانند زیرساخت‌های آموزشی سینما کمک می‌کند که از مهاجرت بی رویه به شهرهای بزرگ جلوگیری شود.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران اضافه کرد: انزلی فیلمسازان خوبی دارد و اگر این ظرفیت در شهر تکمیل شود آورده بسیاری برای فرهنگ و هنر این شهر خواهد داشت.

وی همچنین درباره تولیدات انجمن سینمای جوانان انزلی اظهار داشت: این کار بیشتر بر عهده ماست و باید بودجه بیشتری برای تولیدات را در نظر بگیریم، ماهم قطعا در راستای حل مشکلات همگام با مدیران شهر انزلی گام بر می‌داریم و در نهایت تمام این امکانات در اختیار جوانان فیلمساز شهر شماست.

آذر پندار با اشاره به توان بالای استان گیلان در امر فیلمسازی جوانان افزود: انزلی هم مانند کل استان گیلان فیلمساز پرور است. بچه‌های انجمن سینمای جوانان در همه جا کم ادعا اما پرتوان و کار بلد هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سینمایی انزلی ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه تهران بین‌المللی‌ترین جشنواره فیلم ایران است و زیبنده نیست که در این جشنواره که دریچه ای برای معرفی به اسکار است از شهرهای ایران فیلمی نباشد و این درحالی است که هر سال از کشورهای متعدد متقاضی حضور در این جشنواره هستند.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به برگزاری هفته و فیلم عکس در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل کرونا وقفه‌ای در برگزاری هفته‌های فیلم و عکس روی داد که باعث دور شدن شور نشاط حوزه فیلمسازی از شهرها بود، انشاالله اگر موج دیگری از کرونا نباشد امسال هفته فیلم و عکس را با جدیت برگزار می‌کنیم همچنین بنا داریم از شهرهایی که بهترین هفته‌های فیلم و عکس را برگزار کنند تقدیر کنیم.

در ادامه این نشست طیبه فلکیان معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران گفت: ارتباطات خوبی که بین دفتر انجمن سینمای جوانان انزلی با انجمن سینمای جوانان ایران و مدیریت شهری در انزلی برقرار است ماحصل مدیریت خوب مدیر دفتر ما در انزلی است.

وی درباره بودجه دفاتر استانی افزود: امسال برای برگزاری ورکشاپ‌های آموزش محور بودجه‌ای در نظر گرفته شده که به دفتر انزلی نیز تعلق خواهد گرفت همچنین برای نوسازی تجهیزات نیز بودجه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

فلکیان خاطرنشان کرد: اگر به دفتر انزلی کمک شود قطعا اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد. بچه‌های توانمندی از این دفتر وارد عرصه فیلمسازی شده‌اند که بسیاری از این استعداد‌ها در جشنواره‌های خارجی نیز حاضر بوده‌اند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالای منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد که منطقه آزاد انزلی می‌تواند به عنوان یکی از حامیان پرتوان سینمای جوانان انزلی باشد.

هادی حیدری عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به سابقه این شهر در مقوله فرهنگ گفت: استقبال از آثار هنری از سوی مردم شهر ما نشان می‌دهد که توجه به فیلم و موسیقی و تئاتر در انزلی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: انزلی هنرمندان زیادی را به عرصه‌های بین‌المللی معرفی کرده که خانم زمانی از جمله افتخارات فرهنگی شهر ما هستند و از سوی دیگر مدیر اداره ارشاد انزلی نیز آشنا به مقوله هنر و نمایش هستند.

حیدری با اشاره به محدودیت‌های بودجه شهری توضیح داد: بودجه‌ای به عنوان بودجه فرهنگی در شهر تعریف شده که ما هر آنچه بخواهیم در این زمینه هزینه کنیم باید در این قالب تعریف شود.

وی با یادآوری این مهم که شهر فقط کار عمرانی نیست و کار فرهنگی هم نیاز است افزود: در حقیقت تقاضا در زمینه فرهنگی بسیار بالاست اما ممکن است بودجه‌هایی را با مساعدت شهرداری از محل دیگری بتوان برای کارهای فرهنگی اختصاص داد.

حیدری یاد آور شد: امیدواریم تولیدات سینمایی که قرار است در انزلی انجام شود به بالابردن جایگاه این شهر منتهی شود تا دست ماهم برای کمک‌های بیشتر باز باشد و در نهایت انزلی را به صورت یک برند گردشگری در سطح کشور ببینیم.

حجت مهدوی مدیر فرهنگی-اجتماعی منطقه آزاد انزلی درادامه این نشست با اشاره به جایگاه ویژه هنرمندان گفت: شواهد گویاست که انزلی در زمینه سینما و سایر هنرها از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مدیران سازمان مناطق آزاد نیز در دوره جدید برخلاف دوره قبل به بحث فرهنگ و هنر اصرار دارند و سینما به دلیل آورده‌هایش و انباشت مثبتی که دارد جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده و ما آمادگی داریم که حمایت کنیم.

مهدوی خاطرنشان کرد: قطعا حمایت معنوی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما کافی نیست،‌ امیدواریم که بتوانیم در مجموعه منطقه آزاد انزلی جایگاهی را برای همکاری با نهادهای هنری شهرستان تعریف کنیم و حمایت های مالی ادامه یابد.

درادامه نشست حامد صفاتی نماینده احمد دنیامالی نیز گفت: باعث خوشحالی است که مدیران شهری امروز دست در دست هم گذاشته‌اند و می‌خواهند کشتی ثابت مانده را به حرکت در آورند، انزلی همیشه در بحث هنر مدعی بوده اما در سال‌های اخیر این حرکت با کندی روبرو شده است که امیدواریم با کمک شهردار جدید جناب حیدری و جناب دنیا مالی این چرخ را با سرعت به حرکت در بیاوریم.

فرهاد رحمانزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی نیز در بخشی از این نشست اظهار داشت: امیدوارم این جلسه باعث خیر باشد و اتفاقات خوبی رقم بخورد، تقاضای من فقط این است که انزلی را به‌صورت ویژه در انجمن سینمای جوانان ایران ببینید.

زهره زمانی رئیس دفتر انجمن سینمای جوانان انزلی با اشاره به جلساتی که پیشتر با شهردار انزلی برگزار شده گفت: در این جلسات تصمیم گرفته شد تا در قالب همکاری دوجانبه تفاهنامه‌ای با شهرداری انزلی برای تولید فیم‌های کوتاه منعقد شود.

وی به اشاره به اهمیت وجود ساختمان دائمی برای انجمن سینمای جوانان انزلی افزود: ما مستأجر اداره آموزش و پرورش هستیم و ریاست محترم آموزش و پرورش نهایت همکاری را با ما دارند اما با هر تغییری ممکن است این قرار داد فسخ شود درحالی که با گسترش امکانات دفتر ما در سال‌های گذشته امکان انتقال این ابزار به یک مکان کوچک فراهم نیست.

زمانی کیفیت تولیدات و آموزش در دفتر انزلی را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در همین لحظه دو مورد از تولیدت دفتر انزلی به جشنواره سلفی ۲۰ راه یافته و یکی از تولیداتمان در جشنواره بین‌المللی داکا بنگلادش حضور خواهد داشت.

رئیس دفتر انزلی ادامه داد: سال ۹۴ دفتر انزلی جز دفاتر C انجمن بود و برآیند کاری کمی داشت اما امروز به لطف حمایت‌ها و مدرسین دلسوز و هنرجویان انزلی جز دفاتر ممتاز هستیم و از امتیازات ویژه‌ای برخورداریم.

وی ادامه داد: با تمام این دست آوردها همچنان چه در بخش ساختمان نگران شرایط قرار داد هستیم و چه در امر تجهیزات باید دست به دامن دیگران شویم.

زمانی با اشاره به هزینه‌های سنگین اجاره ابزار تولید فیلم افزود: در زمینه نور و دوربین مشکل داریم بچه‌ها نمی‌توانند هزینه‌‌های سنگین را بابت اجاره این ابزار پرداخت کنند، هرچه ابزار غنی‌تر باشد تولیدات ما نیز غنی‌تر خواهد شد که این برای تمام ارکان شهر مفید است.

رئیس دفتر انزلی ادامه داد: همکاری‌های خوبی از ستاد مرکزی انجمن در تهران قرار است صورت بپذیرد و امیدواریم مسئولین شهری و همچنین منطقه آزاد انزلی نیز در راستای توسعه امکانات دفتر سینمای جوان انزلی همکاری کنند.

زمانی با اشاره به حمایت‌های احمد دنیا مالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نماینده مقتدری در مجلس داریم و با توجه به قول ایشان برای همکاری و همراهی با فعالیت‌های سینمای جوانان انزلی دادند، قرار شد که در هر فصل کارگاه بین‌المللی و ملی داشته باشیم و همچنین با کمک‌های مالی ایشان ،مجموعه کتابخانه حامد خسروی انجمن سینمای جوانان نیز آماده ارائه خدمات شده است.

وی خطاب به شهردار انزلی افزود: آقای شهردار انجمن سینمای جوانانان فقط فیلمساز تربیت نمی‌کند، نیروی انسانی تربیت می‌کند. ما حتی به‌شکل غیر مستقیم در حل مشکلات شهری نیز نقش داشته‌ایم.

زمانی گفت: یکی از مسائل شهر ما مهاجرت هست که دلیل آن بیکاری جوانان است، انجمن در جلوگیری از بیکاری جوانان نیز نقش داشته است، ما علاوه بر فیلمسازان، حدودا ۳۰۰ هنرجوی عکاسی تربیت کردیم که بخش عظیمی از این آمار جذب بازار کار شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: حدودا چهار فیلم بلند سینمایی در ماه‌های گذشته در انزلی کیلد خورد که بچه‌های انجمن در تمام این پروژه‌ها حضور داشتند.

رئیس دفتر انزلی ادامه داد: انزلی یک برند در سینمای ایران است، همیشه در جشنواره‌ها تولید هنرجویان اهل نزلی مورد تقاضا بوده است، حتی مدیری گفت انزلی هالیوود سینمای کوتاه ایران است.

وی گفت: اما برای اینکه این مسیر ادامه پیدا کند نیاز به بودجه و حمایت دارد، اگر این مهم فراهم شود نه تنها نگاه در کشور بلکه نگاه دنیا بیش از پیش به این شهر کوچک اما پر ظرفیت مطوف کنیم.

زمانی افزود: باید از این ظرفیت استفاده شود و انزلی را حتی در سطح بین‌الملی به عنوان شهر خلاق سینمایی مطرح کنیم.

در ادامه مدیرعامل انجمن سینمای جوانان در محل دفتر انجمن سینمای جوانان انزلی حضور یافت و در کتابخانه «حامد خسروی» این دفتر با محمد گذرآبادی، کوروش فرزانگان،حمید فرحناک و میلاد حامد، هنرجویان، مدرسین و بعضی از دست اندرکارن سینمای کوتاه انزلی دیدار کرد و هنرجویان نیز مشکلات خود را با وی در میان گذاشتند.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *