جستجو

 

فاز سوم پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده» شب گذشته با برگزاری مراسم بزرگداشت شادروان «فرامرز قهرمانی‌فر» در سالن شماره ۳ پردیس سینمایی چارسو کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در ابتدای این مراسم فیلم کوتاهی در یادبود مرحوم قهرمانی‌فر و با حضور خانواده ایشان نمایش داده شد و پس از آن «جعفر مالمیر» انیماتور و از دوستان و همکاران آن مرحوم توضیحاتی درخصوص زحمات قهرمانی‌فر در مسیر تحقیق و پژوهش سینمای ۴D (نسل جدیدی از نمایش تصاویر در صنعت سینما) و راه‌اندازی آن در کشور ارائه داد.

مالمیر با تاکید بر این مطلب که درخصوص این نسل جدید نمایش تصویری سینمایی هیچ منبع اطلاعاتی در کشور وجود نداشت، افزود: مرحوم قهرمانی‌فر تنها کسی در ایران بود که تحقیقاتی را درمورد سینمای چهاربعدی انجام و بخش عمده‌ای از زندگی‌اش را به راه‌اندازی این صنعت در کشور اختصاص داد.

وی اضافه کرد: اولین فیلم‌ها و انیمیشن‌های این نوآوری در کشور ساخته شده‌اند و امیدواریم به زودی سینمای ۴D در کشور راه‌اندازی شود و مدال افتخار آن بر سینه انجمن سینمای جوانان ایران زده شود.

در ادامه مراسم همسر مرحوم قهرمانی‌فر ضمن تشکر از مسئولان انجمن در برگزاری این مراسم گفت: زبانم برای صحبت کردن از او قاصر است، خیلی زود از میان ما رفت و کارهای زیادی داشت که نتوانست به اتمام برساند.

در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن به همسر و دختر آن مرحوم اعطا شد.

در بخش دوم اولین جلسه از سری جدید سینما آینده، مخاطبان به تماشای فیلم‌های «دختری در میان اتاق» (کریم لک‌زاده)، «غلامرضا» (مصطفی امامی)، «شکستنی است» و «زمان قرض گرفته شده» (لوهامولهاج، اندرو کاتس) نشستند.

حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *