جستجو

در آیین جشنواره منطقه ای “شبدیز” از پوستر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی شد جایزه بزرگ جشنواره به یوسف کارگر برای ساخت فیلم “آرا” تعلق گرفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، آیین اختتامیه پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان_کرمانشاه “شبدیز” با حضور سید صادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، حجت الاسلام و المسلمین رحیم جعفری مدیر کل ارشاد استان کرمانشاه و رییس جشنواره، آرشام خرسندپور معاونت هنری و سینمایی اداره ارشاد، کامران رضایی مدیر إجرایی جشنواره با امشب ٢۵ شهریور در تالار انتظار استان کرمانشاه برگزار شد.
در این مراسم پس از سرود جمهوری اسلامی، قرائت قرآن مجید و پخش تیزر حاضران در سالن به تماشای گزارش تصویری از جشنواره نشستند.
سپس حجت الاسلام جعفری با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره منطقه ای “شبدیز” در کرمانشاه گفت: پیشنهاد برگزاری جشنواره “شبدیز” در روزهای أولی که سرکار آمدم با آقای رضایی دبیر جشنواره مطرح و سپس اجرایی شد.
وی با اشاره به رونق سینمای کشور با روی کار آمدن دولت یازدهم، افزود: سینمای ما در روزهای آخر دولت دهم تعطیل و قفل شد و با روی کار آمدن دولت امید این قفل با نگاه عمیق علمی و إجرایی شکسته شد.
وی ادامه داد: آمارها نشان می دهند میزان فروش شش ماهه نخست دولت یازدهم برابر با چهار سال دولت دهم بود.
جعفری با اشاره به راهبردهایی که در شکوفایی سینما تاثیر گذار هستند، گفت: ایجاد فضای باز فرهنگی و هنری و ارائه اندیشه های مختلف، سپردن أمور إجرایی به هنرمندان و ورود بخش غیر دولتی سه راهکار تاثیر گذار در این زمینه هستند.
رییس جشنواره منطقه ای “شبدیز” ادامه داد: جشنواره ای که در این چند روز برگزار شد نتیجه به کار گیری این سه مورد بود، کارهای این چنینی محصول همت بلند، انگیزه و پیگیری مجدانه است که آقای رضایی در این زمینه بسیار پیگیر بودند.
جعفری با تاکید بر انتقال تجربه به جوانان، افزود: برگزاری ورک شاپ ها و انتقال تجارب به جوانان باید جدی گرفته شوند. من به برگزاری هر ساله این جشنواره علاقه مندم و باید کارهای کارشناسی برای برگزاری چنین جشنواره ای در غرب کشور برنامه ریزی شود.
وی در پایان از عکاسان و فیلمسازان حاضر در جشنواره، افرادی که برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور تشکر کرد و افزود: تعالی و پویایی انجمن سینمای کشور و دفاتر استانی انجمن آرزوی ماست.
در ادامه، موسوی با تشکر از کیفیت برگزاری جشنواره و کسانی که در برگزاری آن تلاش کردند گفت: ما به شما می بألیم و امیدوارم جشنواره “شبدیز” در کرمانشاه تثبیت شود. کرمانشاه هنرمندان بسیار خوبی را به سینمای کشور معرفی کرده است و این بزرگترین سرمایه این استان است.
وی با اشاره به اهمیت جشنواره “شبدیز ” افزود: ما برگزاری این جشنواره را اتفاق مبارکی می دانیم و برایمان جشنواره منطقه ای مهمی محسوب می شود.
موسوی به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران اشاره کرد و ادامه داد: بدون اغراق مهمترین جشنواره فیلم کوتاه خاورمیانه در ایران برگزار می شود و با توجه به این رویداد مهم پوستر جشنواره امشب در این مراسم رونمایی می شود.
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن را حامی کل حوزه فیلمسازی کوتاه دانست و ادامه داد: ما با همکاران و مدیرانمان عهد کرده ایم که انجمن سینمای جوانان ایران چتر حمایتی برای همه فیلمسازان حوزه فیلم کوتاه باشد و به امید زمانی که فیلم های کوتاهی که در کشور تولید می شوند محصول فیلمسازان مستقل باشد.

بزرگداشت آرش رصافی
بزرگداشت آرش رصافی فیلمساز کرمانشاهی و پیشکسوت انجمن سینمای جوانان ایران در این آیین اختتامیه برگزار شد و اعضای دفتر کرمانشاه انجمن گل هایی را به این فیلمساز انجمن اهدا کردند.
رصافی با بیان این که بسیار از این اتفاق هیجان زده هستم و تا شب قبل از آن بی اطلاع بودم، افزود: من ٢٨ سال قبل هنرجوی انجمن بودم و ٢٢ سال قبل در جشنواره منطقه ای جایزه گرفتم اما طی این سال ها جشنواره منطقه ای دیگری برگزار نشد که اگر این اتفاق می افتاد شاید هیچوقت کارمند نمی شدم و فیلمساز می ماندم.
وی ادامه داد: از آقای جعفری برای برگزا ی “شبدیز” سپاسگذار هستم. من در تمام طول این سال ها با عشق کار کردم و زمانی که هنرمندان کرمانشاهی هم چون شهرام مکری، لقمان خالدی و امیر توده روستا موفق می شوند به خودم می بالم.
رصافی با اشاره به ٢٢سال قبل خاطر نشان کرد: چنین اتفاقی در آن سال ها به دلیل نگاه درستی بود که به فیلم کوتاه وجود داشت و مدیون مدیر عامل وقت انجمن سینمای جوان آقای صانعی مقدم بود.
وی به مدیریت کنونی انجمن اشاره کرد و افزود: امیدوار هستم که با نگاه درست، دقیق و جوان مدیر عامل فعلی انجمن دوباره چنین نگاهی بر فیلم کوتاه حاکم شود.
وی در پایان از پدرش که او را با سینما آشنا کرد تشکر و قدرانی کرد.

عضو شورای شهر کرمانشاه: شهرداری می تواند اتفاقات بزرگ فرهنگی را رقم بزند
ابراهیم مرادی به عنوان عضو شورای شهر کرمانشاه پشت تریبون قرار گرفت و گفت: مردم کرمانشاه با همه دغدغه هایی که دارند به یک هنرجو اطمینان کردند و بین ٢٩٠ کاندید در شورای شهر کرمانشاه به من رأی دادند.
وی به عنوان بدنه شهرداری کرمانشاه، افزود:
در صورتی که شهرداری با هنرمندان هماهنگ باشد مطمئنا اتفاقات مهمی در فرهنگ و هنر آن شهر اتفاق می افتد.

فیلمسازان نسل ٨ میلیمتری هیچ وقت نمی ایستند
امید وفائی از برگزارکنندگان جشنواره تشکر کرد و گفت: من از نسل سینمای ٨ میلیمتری هستم. قاعده نسل گذشته این است که هیچ وقت نمی ایستد و همیشه مبارزه می کند. از آقای صانعی به خاطر تلاش سال های دورشان در زمینه فیلم کوتاه تشکر می کنم.
داستان پدر و پسری که سرمنشا ساخت “هراس” شدند
در ادامه مراسم جلال نعیمی برنده بخش انیمیشن گفت: داستان انیمیشن من زمانی به ذهنم رسید که پدر و پسری را دیدم که در کنار خیابان گدایی می کردند من از این ها خبر نداشتم تا زمانی که پدر را دیدم و در حال ترک بود و پسر نیز تحت حمایت قرار گرفته و به مدرسه می رود.

تلاش دو ساله برای “طناب”
آذر منصوری سازنده انیمیشن “طناب” گفت: از شکل گیری تا اجرای ایده این انیمیشن دو سال طول کشید. خوشحالم که این تلاش ها جواب داد و جایزه گرفتم و از انجمن سینمای جوانان ایران برای اعتمادشان به من تشکر می کنم.

اهدا جایزه به کولبران کشته شده بانه
هادی احمدی که برای فیلم ” دادا سلطنه ” از بانه برند جایزه شد گفت: جایزه ام را به دو کولبر بانه ای تقدیم می کنم که هفته گذشته کشته شدند.
فیلم ها توسط معتبرهای فیلم کوتاه داوری شدند
ﺍﻣﻴﺮ ﺭﺿﺎ ﺟﻼﻟﻴﺎﻥ که برای فیلم “خروس ها” موفق به دریافت جایزه شد، گفت: خوشحالم که فیلمم از چنین داورا هایی جایزه می گیرد که در حوزه فیلم کوتاه بسیار تاثیرگذار هستند.

رونمایی از پوستر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران
در میانه این مراسم پوستر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران توسط مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه رونمایی شد.
وی ادامه داد: من از بزرگداشت آقای رصافی بسیار خوشحال شدم و همه فیلمسازان فیلم کوتاه دوست دار ایشان هستند و من یکی از آن ها هستم.

امسال فیلم کوتاه ما را در دنیا سربلند کرد
یوسف کارگر گفت: داورهای این جشنواره در همه بخش ها فیلمسازان بزرگی بودند و من از اینکه از چنین داورهایی جایزه میگیرم خوشحالم. فیلم کوتاه اهمیت بسیاری دارد و ما امسال به وسیله چند فیلم کوتاه در دنیا سربلند شدیم.
وی ادامه داد: آرش رصافی تنها متعلق به مردم کرمانشاه نیست و در دل همه فیلمسازان کوتاه جا دارد. من از آقای موسوی و رییس دفتر ارومیه تشکر می کنم که برای ساخت فیلم “آرا” من را حمایت کردند.این فیلم به اندازه یک فیلم بلند سختی داشت و من مدیون مرحوم احد پارسیان بازیگر تبریزی فیلمم هستم.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *