جستجو

عضو هیئت انتخاب و داوران جشنواره منطقه‌ای «شبدیز» برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای را فرصتی مغتنم برای فیلمسازان دانست که بتوانند جایگاه خود را در حوزه فیلم کوتاه پیدا کنند.

اعظم نجفیان، عضو هیئت انتخاب و داوران پنجاه‌وهفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کرمانشاه «شبدیز» در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای اظهار داشت: « این جشنواره‌ها به دلیل منطقه‌ای بودن، فرصتی را برای فیلم سازان جوانی که اولین تجربه‌های فیلمسازی‌شان را تجربه می‌کنند و شانس حضور در جشنواره فیلم کوتاه را از دست می‌دهند فراهم می‌کند که فیلم‌هایشان در فضایی صمیمی‌تر دیده شود، تشویق شوند و قدم‌های بعدی را با اشتباهات کمتری بردارند. »
وی اضافه کرد: « جشنواره‌های منطقه ای محفلی است برای ارتباط فیلمسازان با یکدیگر و برای اساتید و مدیران دفاتر انجمن سینمای جوان فرصتی را فراهم می‌کند که فیلم‌های ساخته شده در یک سال گذشته در دفاتر را بازبینی کنند و نقطه ضعف‌ها را برطرف کنند. به نظر من در هیاهو و شلوغی جشنواره فیلم کوتاه تهران معمولا این فرصت مناسب ایجاد نمی‌شود.»
عضو هیئت انتخاب «شبدیز» با تاکید بر تاثیر جشنواره‌های منطقه‌ای روی فیلمسازان، افزود: « اساس برگزاری جشنواره‌ها در صورتی که با مدیریت مدون و درک درست صورت پذیرد فرصتی برای گردهمایی و رقابت سالم و گفتگوی فیلمسازان است که بتوانند وضعییت و جایگاه خود در حوزه فیلم کوتاه را پیدا کنند.»
نجفیان تصریح کرد: «این تعامل می‌تواند کمک موثری برای پیشرفت فنی و نگاه فیلمساز باشد که با مقایسه اصولی کار خود با دیگران بتواند نسبت به قدم‌های بعدی اقدام کند. بی‌شک طی این سال‌ها این مسیر کمک بسیار شایان و ناپیدایی بر روند فیلمسازان موفق امروزی داشته است که نمی‌توان آن‌را کتمان کرد. واین مهم جز با درک درست مدیریتی بدون حاشیه و بدور از مسایل سیاسی و محیطی بدست نمی‌آید.»
وی درباره فیلم‌های ارسال شده به «شبدیز»، گفت: « من به همه فیلمسازانی که برای جشنواره فیلم ارسال کرده‌اند خسته نباشید و به آ‌ن‌هایی که فیلم‌هایشان پذیرفته شده تبریک می‌گویم. ساخته شدن فیلم‌های خوب در مراکز سینمای جوان نوید بخش است و نشان می‌دهد که روی بخش آموزش و تولید شهرستان‌ها باید سرمایه‌گذاری بیشتری کرد، چرا که در تهران انواع آموزشگاه‌ها وجود دارد اما در شهرستان‌ها امکاناتی وجود ندارد.»
عضو هیات داوری جشنواره منطقه‌ای «شبدیز» اضافه کرد: « اعتقاد من بر این است ضعف بزرگ مراکز سینمای جوان آموزش است. اساتید خوبی ندارند و شاید مسیر درستی برای آموزش انتخاب نشده و برای تولید فیلم عجله می کنند. به نظر من اگر روی آموزش سرمایه گذاری بیشتری شود، مطمئنا روی سطح کیفی وکمی فیلم ها تاثیرگذار خواهد بود. »
وی در پاسخ به این سئوال که اگر به عنوان هنرجو و فیلم ساز در جشنواره حضور داشتید توقعتان از برگزارکنندگان جشنواره چه بود؟ گفت: «معمولا ورکشاپ‌های جشنواره‌های فیلم در حد سخنرانی و نشست با فیلمسازان موفق می‌گذرد، اما به نظرم در ورکشاپ‌های جشنواره‌های منطقه‌ای می‌توان روی فیلم‌های ساخته شده به صورت علمی و تخصصی کار کرد و نقاط ضعف و قوت فیلم‌ها را دید. اینگونه فیلمساز به صورت عملی و علمی با اشتباهاتش روبرو می‌شود.»

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *