جستجو

 

نمایشگاه عکس به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس در بوشهر برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،  30  اثر از ۲۰ هنرمند عکاس استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آثار خود را در نخستین فیلمواره خلیج فارس به نمایش گذاشتند.

به گفته عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر و دبیر نخستین فیلمواره خلیج فارس، این نمایشگاه عکس در سالن اصلی موزه منطقه‌ای خلیج فارس برگزار شده است.

برزگر یادآور شد این گستره‌ی آبی و همسایگی با دریای پارس هنرمندان را به خلق آثار بی‌بدیل واداشته است تا سهمی مهم در نگه‌داشت این میراث عظیم داشته باشند.

این نمایشگاه عکس با حضور هنرمندان عکاس حاضر در نمایشگاه: دکتر عبدالکریم مشایخی رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر، دکتر نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی استان بوشهر و تنی چند از مدعوین افتتاح شد.

عکاسان حاضر در نمایشگاه عبارت‌اند از: میثم حبشی، اکبر شکوه، علی‌اصغر نصوری، جلیل گلستانیان، سیدمحمد فاطمی، سارا شادکام، شورش مباشری و عبدالرحمن برزگر

گفتنی است این نمایشگاه تا بیست و هشتم اردیبهشت همزمان با هفته میراث فرهنگی بر پا خواهد بود.

اکران فیلم در کشتی «رویای دریا» به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس

 

همچنین در ادامه برگزاری فیلمواره خلیج فارس، در سالن سینمای کشتی «رویای دریا» با حضور جمعی از هنرمندان فیلم‌ساز، مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر چند فیلم کوتاه به نمایش درآمد.

در همین رابطه عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر ضمن قدردانی از حضور هنرمندان فیلمساز و عکاس چهار استان همجوار با خلیج فارس گفت: ظرفیت‌های زیادی در در حوزه صدا و تصویر داریم که می‌توان این توان‌مندی را بمنظور مستندسازی خلیج همیشه فارس بکار بگیریم.

دبیر نخستین فیلمواره خلیج فارس با یادآوری این‌که همکاری بیشتر و هم‌افزایی بین بخشی در حوزه فرهنگی نیاز امروز است، ابراز امیدواری کرد که برای ثبت و مستندسازی با ایجاد دبیرخانه دائمی بتوان در انجمن سینمای جوانان استان بوشهر مبادرت به آمایش صدا و تصویر خلیج فارس نمود.

برزگر تجمیع فرآیند بانک اطلاعاتی را بسیار مهم ارزیابی کرد و از همه هنرمندان خواست تا با مشارکت در این پویش سهمی از ماندگاری خلیج فارس را در کارنامه هنری خود ثبت نمایند.

در پایان این پاتوق دریایی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از هنرمندان با اهدای لوح یادمان و هدایا قدردانی شد.

مهندس اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر نیز ضمن تشکر از همکاری سینمای جوان گفت: این آشنایی نزدیک به واسطه برگزاری فیلمواره ما را بر آن داشت تا بیشتر بتوانیم از ظرفیت‌های هنرمندان فیلم کوتاه بهره ببریم.

شایان ذکر است هنرمندان با کشتی بزرگ تفریحی «رویای دریا» با عبور از کانال اصلی بندر بوشهر گشت دریایی را تجربه کردند.

گفتنی است این کشتی در حال آماده شدن برای تردد بین بوشهر و قطر جهت حضور در جام جهانی فوتبال است.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *