جستجو

خسرو معصومی معتقد است فیلم‌های کوتاه سینمای ایران آموزنده و دارای موضوعاتی جذاب و بکر هستند و راه‌یابی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به لیست جشنواره‌های مورد تایید اسکار ماحصل و خروجی همین ویژگی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از خبرگزاری برنا، خسرو معصومی نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران با تبریک بابت اعلام خبر راهیابی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به فهرست جشنواره های مورد تایید اسکار بیان کرد: به نظرم انجمن سینمای جوانان ایران تاکنون عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. این نهاد و جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در تاریخ خود سینماگران بسیاری نظیر اصغر فرهادی را به سینمای ایران و جهان معرفی کرده‌اند.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بعد از جریان موفق سینمای آزاد تلاش زیادی کرد تا فیلم‌سازان جوان را به سمت ایده‌های نو و تأثیرگذار سوق بدهد و همینطور هم شد. سینمای کوتاه ایران به گونه‌ای است که این روزها می‌توان بر آن تمرکز زیادی کرد. آقای عیاری یک بار به من گفت ما واقعا می‌توانیم از سینماگران فیلم کوتاه بیاموزیم. زیرا آن‌ها بر موضوعاتی کار می‌کنند که جذاب و بکر است. تاکنون بازیگران زیادی توسط این سینماگران جوان به فضای بین‌المللی و سینمای بلند معرفی شده‌اند. از جمله علیرضا ثانی‌فر که بسیار موفق ظاهر شده است. بازی‌اش اصلا غلو ندارد و واکنش‌های بسیار خوبی نسبت به موقعیت‌های قصه دارد.

وی افزود: انجمن سینمای جوانان ایران چنین فیلم‌ها و فیلم‌سازان و سینماگرانی را به سینمای بلند معرفی کرده است. افتخاری است که جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به جمع جشنواره‌های مورد تایید اسکار راه یافته است. به مدیران کنونی و مدیران سابق انجمن سینمای جوانان ایران به ویژه به محمد آفریده که در مقطعی بسیار همدلانه در انجمن مدیریت کرد، این دستاورد مهم سینمای ایران را که برای اولین بار در تاریخ اتفاق افتاده است، تبریک می‌گویم.

گفتنی است جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در دستاوردی مهم از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ به جمع ۱۲۷ جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار راه یافته است.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *