جستجو

بهزاد خداویسی کارگردان ” هدیه‌ای برای یک روز غم انگیز” گفت: پشتیبانی از فیلمسازان جوان در این جشنواره‌ها حائز اهمیت است و بسیاری از چهره‌های شناخته شده امروز از دل همین جشنواره‌ها بیرون آمده‌اند.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بهزاد خداویسی با فیلم “هدیه‌ای برای یک روز غم انگیز” در جشنواره حضور دارد.
او درباره اثر خود گفت: این فیلم در سبک نوآر کار شده و درباره یک فرد تنهاست که در روز تولدش اتفاقاتی برایش می‌افتد.
خداویسی در توضیح اینکه چرا در سبک نوآرکار کرده است، بیان کرد: به نظرم چگونگی تعریف سوژه باعث می‌شود تا مخاطب نیز با آن ارتباط برقرار کند. سینمای نوآر هنوز جذابیت‌های خودش را دارد و سعی کردم از استانداردهای جهانی در آن فضا استفاده کنم.
وی در ادامه درباره فضای حال حاضر سینمای کوتاه در ایران اظهار کرد: نکته جالبی این روزها وجود دارد و آن هم افزایش تعداد فیلم‌ها و عوامل در این سینما است. خیل عظیمی که به سمت سینما و فیلم کوتاه آمده‌اند بسیار خیره کننده هستند و این خیلی خوب است و نشان می‌دهد که آینده سینمای داستانی و بلندمان نیز خوب خواهد شد. چراکه همه ایده‌ها و انرژی‌ها دست همین بچه‌هاست و کسانی که دراین عرصه تلاش می‌کنند ایده‌های خیلی خوبی دارند و اگر حمایت شوند بیش از این تاثیرگذار خواهند بود. ما در حال حاضر جزو کشورهایی هستیم که در جشنواره‌های مختلف دنیا همیشه حضور فعالی داریم و سینماگران جوان ما همواره در صف اول برندگان قرار دارند.
بازیگر فیلم “بانی چاو” با اشاره به این که در سال‌های گذشته داوری در جشنواره فیلم کوتاه بسیار سخت‌تربود، گفت: من در سال‌های گذشته عضو هیئت داوران جشنواره بودم و در آن زمان بسیار تلاش می‌کردیم که حق کسی ضایع نشود. ما ساعت‌ها روی فیلم‌ها بحث می‌کردیم تا فیلم خوب بیرون نماند. به خاطر دارم در آن سال‌ها به خاطر فیلم”طوفان سنجاقک” شهرام مکری بسیار بحث کردیم و این بحث‌ها در جریان کاری او بسیار تاثیرگذار بود چون اگر در همان زمان فیلم‌ها دیده نمی‌شد ممکن بود اصلا مسیر فیلمسازی مکری تغییر کند. پشتیبانی از فیلمسازان جوان حائز اهمیت است وبسیاری از چهره‌های شناخته شده امروز از دل همین جشنواره‌ها بیرون آمده‌اند.
وی درباره تفاوت فیلمسازی در گذشته و حال نیز عنوان کرد: نسل گذشته زحمت بیشتری می‌کشید و امروز جوانان زودتر می‌خواهند به نتیجه برسند. امروز سینمای دیجیتال همه قله‌ها را فتح کرده است. در زمان ما فیلم‌ها ۱۶ و ۳۵ میلی‌متری ساخته می‌شدند و امروز با یک موبایل هم می‌شود این کار را انجام داد.
بازیگر فیلم “غریبانه” درخاتمه یک توصیه به جوانان کرد و افزود: امیر نادری در دهه ۶۰ به ما می‌گفت فیلم بسازید. مهم نیست که فیلمتان بد باشد دیکته نانوشته غلط ندارد. امروز جوانان باید فیلم بسازند و در این زمینه فعالیت کنند. رشته‌هایی در سینما وجود دارد که جذابیت زیادی دارد، اما کارگردانی در ایران کار بسیار سخت‌تری است چرا که در دنیا فقط یک دغدغه ساخت برای کارگردان وجود دارد اما در ایران کارگردان باید به تمامی گروه و مسائل دیگر هم نظر داشته باشد و انرژی خود را تقسیم کند؛ اما با تمام این سختی‌ها بازهم توصیه می‌کنم که جوانان ناامید نشوند و فیلم بسازند و تجربه کنند.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *