جستجو

مدیر فیلمبرداری و مدیر نشست‌های «۳۷-۲۰» درباره اهمیت حضور داریوش خنجی سینماگر ایرانی فرانسوی در کارگاه انتقال تجربه جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: داریوش خنجی یکی از مطرح‌ترین چهره‌های ایرانی شاغل در سینمای هالیوود است. او سبک فیلم‌سازی منحصر به فرد و امضای شخصی خود را دارد.

به گزارش ستاد خبری  ایلنا، سعید پوراسماعیلی مدیر فیلم‌برداری سینما درباره حضور داریوش خنجی در بخش نشست‌های تخصصی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، گفت: داریوش خنجی از سرشناس‌ترین هنرمندان ایرانی شاغل در سینمای هالیوود است. به همین جهت ما مایل بودیم که گفت‌وگویی درباره زیبایی‌شناسی تصویر با ایشان داشته باشیم. به واسطه محمود کلاری عزیز با ایشان ارتباط برقرار کردیم و روز شنبه ۱۷ آبان از ساعت ۲۰ نشست مجازی انتقال تجربه و پرسش و پاسخ با حضور ایشان از طریق نرم‌افزار زوم برگزار می‌شود. خنجی سبک فیلم‌سازی منحصر به فرد و امضای شخصی خود را دارد.او درباره چگونگی برگزاری این کارگاه گفت: آقای خنجی، ترجیحشان بر این است که جلسه به شکل پرسش و پاسخ باشد. درواقع شبیه به یک مستر کلاس که درباره موضوعات فیلم‌برداری، تعیین نقش فیلم‌بردار، زیبایی‌شناسی تصویر و… صحبت می‌شود.

پوراسماعیلی درباره علت برگزاری این نشست گفت: جشنواره همواره در تلاش برای برگزاری نشست‌های تخصصی درباره موضوعات مختلف در حوزه سینما بوده است. ما از بحث فیلم‌نامه تا مراحل پست‌پروداکشن نشست‌هایی را برگزار کردیم. البته امسال رویکرد ما برای انتخاب موضوعات نشست بر محور رشته‌های تخصی سینما نبود، اما فیلمبرداری موضوع بسیار مهمی بود که باید به آن پرداخته می‌شد. حضور فردی چون داریوش خنجی نیز این اهمیت را چند برابر می‌کرد.

او درباره کارنامه هنری و حرفه‌ای داریوش خنجی نیز گفت: داریوش خنجی به دلیل مهارتی که در خلق زیبایی‌شناسی تصویر دارد، یکی از بهترین مدیران فیلم‌برداری در جهان است. او کارنامه درخشانی دارد و کار کردن تنها با یکی از کارگردانانی که او سابقه همکاری با آن‌ها را دارد، برای فیلم‌برداران دیگر رویایی بزرگ است. خنجی استاندارهای کیفی بالایی در بکارگیری تکنیک برای خلق اثر دارد و به فیلمی که تولید می‌شود هویت بصری خلاقانه‌ای می‌بخشد. برای مثال فضای بصری فیلم «هفت» دیوید فینچر کافی است تا توانایی‌های تکنیکی و هنری ایشان بخوبی مشاهده و ارزیابی شود.

نشست پرسش و پاسخ داریوش خنجی شنبه ۱۷ آبان از ساعت ۲۰ در نرم‌افزار زوم برای عموم قابل دسترس است.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *