جستجو

محمدصادق رمضانی‌مقدم کارگردان مستند« بدون لک» ‏ ‏و مجتبی احسانی کارگردان مستند «ربایی» ‏در گفت‌وگویی از اهمیت جشنواره موضوعی سخن گفتند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محمد‌صادق رمضانی‌مقدم کارگردان مستند« بدون لک» در گفتگو با ستاد خبری جشنواره ملی فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس «تسنیم» در معرفی اثرش گفت: مستند «بدون لک» در حوزه حکمت الهی به تهیه‌کنندگی خانه داستان اوج و با بازی بازیگران مشهدی در تایم ۲۰ دقیقه تولید شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های موضوعی همچون تسنیم بستری برای رشد هنرمندان است گفت: جشنواره‌های موضوعی اجازه می‌دهد تا هنرمندان با نگاه‌های مختلف دیده بشوند و این تفاوت‌ها زمانی ارزشمند می‌شود که در داوری لحاظ شود.

رمضانی‌مقدم ادامه داد: در جشنواره‌های موضوعی هنرمندان می‌توانند توانایی خود و آموخته‌های‌شان را درمقایسه با دیگر آثار در چهارچوب داوری محک بزنند و این موجب رشد و بالندگی فیلم‌سازان و آثار تولید شده آن‌هاست.

کارگردان مستند «بدون لک» تصریح کرد: بر خلاف آنچه که از تعریف فیلم کوتاه برای مخاطب عام وجود دارد و رغبتی برای وقت‌گذاری آن قائل نیست اما در جشنواره تسنیم تغییری در این روند اتفاق افتاده و فیلم کوتاه برای مخاطب عام هم مورد اقبال قرار گرفته است و در این جشنواره برای دیدن آثار فیلم کوتاه حضور پیدا کرده است.

وی با تحسین موضوع قرآنی جشنواره تسنیم گفت: با توجه به اینکه مردم زمان زیادی را با تلویزیون می‌گذرانند چه بهتر که برای اثر تولیدی وقت بگذارند که نشأت گرفته از قرآن است و بهتر است که این مسئله جریان‌سازی شود.

 

استفاده از موضوع قرآنی در محصولات جشنواره تسنیم موجب تعمق بیشتر مردم در توصیه‌های الهی است

مجتبی احسانی کارگردان مستند «ربایی» نیزدر گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره ملی تسنیم در معرفی اثر خود گفت: «ربایی» در زبان فارسی به معنای خاخام است که به علمای یهودی خاخام می‌گویند. موضوع این مستند درباره زندگی خاخامی است که در نیویورک زندگی می‌کند و در زمان کشتار یهود از اروپا به آمریکا برای زندگی کوچ می‌کند.

وی ادامه داد : این خاخام در زمان ایجاد اسرائیل به رهبری گروهی دیگر از خاخام‌ها درمی‌آید و تفاوت‌هایی با دیگر خاخام ها دارند و به مخالفت با اسرائیل برمی‌خیزند و می‌خواهند که حرف و هدف‌شان سلام را به گوش مردم جهان برسانند.

احسانی با اشاره به روند ساخت این مستند اظهار داشت: برای ساخت این مستند با چنین موضوعی مطالعات و پژوهش‌های بسیاری در این زمینه انجام شد.

 مستندساز«ربایی» هدف خود را شناختن یهودیت اعلام و بیان کرد: من به شخصه تا قبل از این‌که این مستند را بسازم، شناختی از یهودیت نداشتم و با ساخت این اثر با تفکر و مذهب آنها آشنا شدم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران یکی از سردمداران مخالفت با صهیونیست است، دیدن این مستند موجب می‌شود تا مردم به کشف و شهود در این مسئله برسند و بدانند که به جز ایرانیان بعضی از یهودیان هم مخالف صهیونیست هستند و اقدامات آنها را محکوم می‌کنند.

احسانی با اشاره به رضایت‌بخش خواندن بخش موضوعی جشنواره تسنیم گفت: ما امروزه در دنیا رسانه و تکنولوژی زندگی می‌کنیم، باید توجه داشت که این فضای رسانه‌ای است که زندگی مارا مدیریت می‌کند.

این کارگردان افزود: تعمق در آیات قرآن کریم برای مردم کمتر اتفاق می‌افتد و استفاده موضوع قرآن در فیلم‌های کوتاه اتفاق بسیار خوبی برای اقبال بیشتر مردم به احادیث و توصیه‌های الهی است.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *