جستجو

پخش‌کننده جهانی فیلم معتقد است جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با اضافه شدن به جمع جشنواره‌های واجد شرایط اسکار نیازمند ساختاری ثابت در خط فکری و مدیریت و دبیری خود بوده و نباید با ساختار دولتی تغییر کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، الهه نوبخت در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا، با اشاره به حضور جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درفهرست جشنواره‌های مورد تایید اسکار، اظهار داشت: این‌که جشنواره‌های ما به جمع جشنواره‌های مهم دنیا راه پیدا می کند جای خوشحالی دارد اما آنچه در ادامه فعالیت جشنواره باید دقت کرد این است که جشنواره‌های مهم دنیا که تعیین‌کننده فیلم‌های ورودی اسکار هستند در سلیقه انتخاب و داوری، بدون ساختار و مسئولیت فکری، مستقل کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه سینما در دوسال گذشته و شرایط کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشته است، ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران باید بتواند به لحاظ فکری دارای استقلال باشد تا فیلم‌های درستی در این رویداد حضور داشته و شانس حضور در رقابت اسکار را بیابند.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده بین‌المللی فیلم افزود: امیدواریم که دبیری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به طور ثابت برای چندین دوره ادامه‌دار باشد و با تغییرات ساختار دولتی تغییر نکند چراکه این کار ضربه مهلکی به جشنواره خواهد زد.

وی ادامه داد: این جشنواره همچون گذشته باید بتواند نسل مستعد سینمای کوتاه را معرفی کرده و به دیده شدن نسل جوان  کمک کند. سرمایه‌گذاری در فیلم کوتاه دغدغه بزرگی است و آنچه که وظیفه جشنواره فیلم کوتاه را سخت می‌کند این است که هیئت‌های انتخاب و داوری باید از میان افرادی انتخاب شوند که سابقه‌های بهتری با توجه به شناخت‌شان از فستیوال‌های مطرح دنیا دارند و هیئت انتخاب حضور خود را در انتخاب کمرنگ‌تر کرده و به عنوان مشاوران دبیر موثرتر عمل کنند. اعضای این هیئت باید به عنوان مشاوران دبیر جشنواره چند سال به طور ثابت فعالیت و ساختار فکری ثابتی را برای جشنواره مشخص کنند.

نوبخت با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره‌ای است که استعدادهای مختلف را از مناطق مختلف کشورمان شناسایی و معرفی می‌کند، عنوان کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران به استانداردهای جهانی نزدیک شده و به همین دلیل برای جوانان بسیار امیدبخش است. بسیاری از بزرگان سینما معرفی شده و آثارشان از خروجی‌های این جشنواره است و قطعا تاثیر مهمی هم بر این رویداد متقابلاً گذاشته‌اند اما آنچه اهمیت دارد این است که جشنواره بتواند برای همه جوانان در مناطق مختلف به یک میزان فرصت ایجاد کند.

وی ادامه داد: در این جشنواره باید به تولید بیش از قبل فکر و جوایزی برای برگزیدگان در نظر گرفته شود که کمک هزینه‌ای برای ساخت فیلم‌های بعدی‌شان شود. امیدوارم اسپانسرهای بزرگی در کنار این جشنواره قرار بگیرند و بتوانند مبالغی را به جشنواره تزریق کنند که موانع تولید برای نسل جوان را برطرف و شرایط را برایشان تسهیل کند.

نوبخت گفت: وقتی جشنواره‌ای به این سطح از بین‌المللی شدن می‌رسد باید امتیازهای برگزاری آن نیز بالاتر برود و در سطح بالاتری برگزار شود. نباید جشنواره دوره بعد را با همان بودجه اندک دولتی برگزار کرد بلکه باید شکل برگزاری جشنواره را با توجه به تغییر سطح جشنواره، تغییر داد.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم در حوزه بین‌الملل خطاب به جوانان فیلم‌ساز گفت: دنیا روزهای سختی را طی می‌کند و فیلم تاثیرگذار ساختن کار سختی است اما برای سینمای ایران، آرزوی روزهای بهتری داریم.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در دستاوردی مهم از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ به جمع ۱۲۷ جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار راه یافته است.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *