جستجو

فریدون نجفی کارگردان و عضو هیأت انتخاب سی‌وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران معتقد است این رویداد در حوزه فیلم کوتاه مرکزیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از  تسنیم، فریدون نجفی کارگردان مستند و عضو هیأت انتخاب بخش مستند سی ‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره تحول در زمینه برگزاری جشنواره‌ها با وجود شیوع کرونا و همچنین تأثیرات شیوع این ویروس بر سینمای کوتاه، مستند و تجربی گفت: به نظر من کرونا با همه مشکلات و معضلاتی که پدید آورد تحولی در سینما به ویژه در زمینه برگزاری جشنواره‌ها ایجاد کرد. وضعیت و موقعیت سینما را نیز می‌توان همچون بسیاری از حوزه‌ها به قبل از کرونا و بعد از کرونا تقسیم کرد.

وی ادامه داد: سال‌ها چیزی به اسم اکران فیلم‌های کوتاه نداشتیم و اکران فقط به سینمای بدنه محدود شده بود. به نظرم کرونا باعث خواهد شد تا توجه به فیلم کوتاه و مستند نیز با نگاه عادلانه و یکسان‌تری نسبت به بخش‌های دیگر دیده شده و مورد توجه قرار بگیرد.

این کارگردان با اشاره به اینکه آنلاین شدن اکران فیلم‌های کوتاه و بخش‌های آموزشی جشنواره‌ها که منجر به دسترسی ساده‌تر فیلمسازانی از شهرهای دیگر شده است، به خبرنگار تسنیم گفت: قطعاً شرایط فعلی امتیازاتی دارد اما باعث محدودیت‌هایی نیز شده است. یکی از مهمترین کارکردهای جشنواره‌هایی مانند فیلم کوتاه تهران در کنار هم بودن فیلمسازان برای مدتی در کنار هم است. در حوزه فیلم کوتاه همه فیلمسازان سایر شهرها برنامه ریزی می کردند تا با حضور خودشان در جشنواره و در تهران بتوانند کسب تجربه و تبادل اندیشه با دیگر فیلمسازها داشته باشند.

نجفی با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران روزنه امیدی برای کشف استعداهای جدید در عرصه فیلمسازی است، عنوان کرد: همین حالا نیز این نسل جدیدی که در فیلم بلند مشغول فعالیت است، از همین دریچه وارد سینما شده‌ و ثمره دوره‌های قبلی همین جشنواره‌های فیلم کوتاه از جمله جشنواره فیلم کوتاه تهران بوده است.

وی درباره اهمیت و جایگاه جشنواره فیلم کوتاه تهران در میان دیگر جشنواره‌های سینمایی تصریح کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران در عرصه سینمای کوتاه ایران و خاورمیانه مرکزیت دارد. گاهی که در جشنواره‌های خارجی کشورهای همسایه شرکت می کردم، علاقه مندان پیگیر جشنواره فیلم کوتاه تهران و آثارش بودند و از آن شناخت خوبی داشتند و حتی تمایل زیادی داشتند که در این فستیوال شرکت کنند.

عضو هیأت انتخاب بخش مستند جشنواره فیلم کوتاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: در چند وقت اخیر انجمن سینمای جوانان گروه‌هایی را در همه شهرستان‌ها تعیین کرده است تا بر فیلمنامه‌ها و تولیدات نظارت و ارزیابی دقیق داشته باشند که باعث شده بود تا بر تولیدات امسال اثرگذار باشد. با توجه به آنچه در بخش مستند دیدیم در این دوره شاهد فیلم‌های خوبی در این بخش از جشنواره فیلم کوتاه تهران خواهیم بود.

سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی از 7 آبان آغاز می شود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *