جستجو
محمدمهدی اسماعیلی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: برآیندی از «ایران عزیز» را در پرتوی سیاست عدالت فرهنگی برای همه جوانان پراستعداد کشور، می ­توان در آینه این جشنواره دید.  

 

به گزارش سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نوشت: «تقارن ایام خجسته ماه ربیع­ الاول با بهار سینمای کوتاه ایران و برگزاری سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌الملل فیلم کوتاه تهران را باید در این روزها به فال نیک گرفت.

این جشنواره سه ویژگی دارد؛ برای من که پیش از مسئولیت و ان شاء الله پس از آن کسوت معلمی را در دانشگاه داشته و دارم و با جوان­ترها گذران عمر کرده­ام، همیشه جذاب بوده است. اول اینکه این جشنواره مختص فیلم کوتاه و در تمجید از «ایجاز»  است؛ یعنی چگونه در کوتاه­ترین زمان­ها، عمیق ­ترین بیان­ ها را داشته باشیم.

دوم آنکه بیش از هر رویداد دیگری، جشنواره جوان ­های این سرزمین است و برآیندی از دغدغه، روحیات و باورها و بیم و امیدهای سینمادوستان جوان؛ به ویژه که امسال این جشنواره با شعار «تنوع ژانر با رویکرد بومی» ان شاءا… بیش از سال ­های گذشته پیام ­آور امید، نشاط و تنوع است.

سوم آنکه در این ضیافت اندیشه، فیلمسازان از کل کشور حضور به هم می­رسانند و برآیندی از «ایران عزیز»  را در پرتوی سیاست عدالت فرهنگی برای همه جوانان پراستعداد کشور، می توان در آینه این جشنواره دید. چه آنکه جهانیان نیز از 131 کشور متقاضی حضور در این رویداد بین‌المللی بوده­اند و چه فرصتی بهتر از این جشنواره که ایران را آنگونه هست به جهانیان بشناسانیم؟

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فرصتی کوتاه اما الهام‌بخش برای جوانانی است که اطمینان دارم آینده درخشانی برای سینمای ایران رقم خواهند زد و من از حضور در کنار آن‌ها برخود می بالم.

ان شاءا… که این جشنواره سرمنشاء تحقق آگاهی، امید، اخلاق و عدالت در آینده سینمای ایران باشد.»

 

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *