جستجو

«عروسک» و «خورشیدگرفتگی» در جشنواره فیلم و ویدئو آتن در آمریکا حضور دارند.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مستند کوتاه «عروسک» ساخته «الهه اسماعیلی» و داستانی کوتاه «خورشیدگرفتگی» اثر مشترک علیرضا قاسمی و رها امیرفضلی در چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم و ویدیو آتن در آمریکا به رقابت خواهند پرداخت.

AIFVF که در سال 1974 تأسیس شد، در سطح جهانی به‌عنوان جشنواره‌ای که از سینمای مستقل و فیلم‌سازان به حاشیه رانده شده حمایت می‌کند، شناخته شده است و صدایی برای هنرمندان و دیدگاه‌های کم‌رنگ در سطح جهانی فراهم می‌کند. این جشنواره برای چهار دهه، فیلم‌های تجربی، روایی، کوتاه، بلند و مستند را از هر گوشه‌ای از جهان پذیرفته است و به فیلم‌سازان پلتفرمی فوق‌العاده برای نمایش عمومی و محیطی ارائه می‌دهد و هنر را بالاتر از نام‌های خیمه‌شب‌بازی و روابط صنعتی می‌داند.

جشنواره آتن از قدیمی‌ترین جشنواره‌های ایالات متحده آمریکا بوده و  مورد تایید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا «اسکار» و آکادمی سینما و تلویزیون کانادا است.

چهل و نهمین دوره این جشنواره 235 فیلم از 41 کشور را از میان 2200 اثر رسیده برای نمایش و رقابت انتخاب کرده است و از 1 تا 7 آوریل 2022 در حال برگزاری است.

 

 

امیر قادری: امروز اغلب فیلم‌های ...
«سِکرت» فیلم‌برداری شد
نوید عزیزی سرپرست انجمن سینمای ج...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *