جستجو

کارگردان فیلم «پارک دوبل» که در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، معتقد است نمایش حضوری آثار همواره جذاب‌تر از نمایش فیلم‌ها در فضای آنلاین است.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از مهر، دریا آذری کارگردان فیلم کوتاه «پارک دوبل» که در بخش داستانی مسابقه سینمای ایران سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره چگونگی شکل‌گیری ایده این فیلم گفت: سوژه این فیلم برگرفته از داستانی است که در دوران کودکی برایم رخ داد و یکی از دوستانم تمایلی نداشت که پدرش به مدرسه بیاید. من این اتفاق را تا حدودی تغییر دادم و به جای پدر از کاراکتر مادر استفاده کردم.

وی درباره رویکرد اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در شرایط کرونایی هم گفت: به صورت کلی به نظرم جشنواره و برگزاری آن اقدام بسیار خوبی در جهت ارتقای سطح فیلم کوتاه در کشور حتی در شرایط کرونا است. همچنین فعالیت قابل توجه، منظم و باکیفیت جشنواره در ایام شیوع این ویروس و با وجود تعطیلی‌های مستمر که پیش از این با برگزاری بخش اول جشنواره و نشست‌ها تجربه شد، اتفاق بسیار خوبی بود و نمی‌توان منکر تأثیرگذاری جشنواره نسبت به سال‌های گذشته شد. این فعالیت‌ها حتماً در جلب نظر مخاطبان به سمت فیلم کوتاه نقش دارد.

این فیلمساز درباره تاثیر موفقیت فیلمسازان سینمای کوتاه در جشنواره‌ها بر افزایش مخاطبان این حوزه توضیح داد: به جز جشنواره‌های بین‌المللی، جشنواره‌های داخلی هم نقش تاثیرگذاری بر جذب و افزایش مخاطبان فیلم کوتاه دارند. همچنین فعالیت پلتفرم‌های مختلف هم در دوران اخیر باعث شده تا مخاطبان سینما بسیار جدی‌تر به فیلم کوتاه نگاه کنند. به نظرم نگاه جدی فیلمسازان، مدیران و انجمن سینمای جوانان ایران به فیلم کوتاه نقش مهمی بر پیشرفت و ارتقای این حوزه دارد و به تبع آن، مردم هم فیلم کوتاه را جدی‌تر دنبال می‌کنند.

آذری در پاسخ به اینکه برگزاری حضوری جشنواره برای اکران فیلم‌های کوتاه را چطور ارزیابی می‌کند؟ هم توضیح داد: من فکر می‌کنم پخش آنلاین برای جلب بیشتر مخاطبان به سینمای کوتاه بد نیست اما شاید بستر آن تاکنون به شکل کامل فراهم نشده است، چون بسیاری از فیلم‌ها هم پخش بین‌المللی نشده‌اند و اولین نمایش خود را در این جشنواره دارند، به همین دلیل ممکن است امنیت آن‌ها حفظ نشده و با مشکل روبه‌رو شوند.

وی خاطر نشان کرد: از سویی دیگر اکران حضوری جذابیت‌های خود را همیشه داشته است و اتفاقات جذاب آن در اکران مجازی رخ نخواهد داد.

بخش نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دو شکل آنلاین و حضوری ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ در پردیس سینمایی ایران مال برگزار می‌شود. این رویداد ششم بهمن نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *