جستجو

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه Diogenes گرجستان به فیلم کوتاه «یک اتفاق کوچک» ساخته سیدمرتضی سبزقبا جایزه داد.

 

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، داستانی کوتاه «یک اتفاق کوچک» به‌کارگردانی سیدمرتضی سبزقبا جایزه ویژه‌ «Serenade»، دیپلم افتخار و تندیس بهترین فیلم را از جشنواره فیلم کوتاه Diogenes گرجستان دریافت کرد.

این جایزه به نام و به افتخار فیلم «Serenade» که در سال 1968 میلادی توسط «Kartlos Hotivari» ساخته شده نامگذاری شده است و به فیلم‌هایی‌ تعلّق می‌گیرد که با خلاقیّت، انسانیّت و شوخ‌طبعی‌ خود، متمایز و شاخص باشند.

فیلم «یک اتفاق کوچک» پیش از این جایزه‌ی اوّل بهترین فیلم جشنواره‌ «Job Film Days» ایتالیا، جایزه‌ بهترین فیلم جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Avalonia» آمریکا و جایزه‌ بهترین فیلم دانشجویی دوّمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کودک «Ahmedabad» هندوستان را نیز دریافت کرده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه Diogenes گرجستان بر پایه تفکر فیلسوف معروف یونان باستان «دیوژن» یعنی «ارزیابی مجدد ارزش‌ها» بنا شده است. «دیوژن» اولین کسی بود که خود را «شهروند جهان» اعلام کرد، مرزهای دولتی را رد کرد، نسبیت هنجارهای اخلاقی را موعظه کرد و علیه همه قدرت‌ها سخن گفت و این جشنواره با این رویکرد که جوهر زهد دیوژن یعنی «خوشبختی واقعی در آزادی و استقلال نهفته است.» و با این اندیشه که ما اکنون در پوسته‌های باریک خودمان محبوس شده‌ایم و در برابر همه‌گیری ویروس کرونا که بشریت را فرا گرفته، باید استقلال و آزادی درونی خود را با خلق «هنری» و از جمله ساختن فیلم‌های جذاب ابراز کنیم، برگزار می‌شود.

 

آیین اختتامیه‌ی دوّمین دوره‌ی‌ این جشنواره‌ 24 آذر‌ماه 1400 توسط آکادمی فیلم گرجستان و اتاق فرهنگ گرجستان در تفلیس پایتخت گرجستان برگزار شد.

همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...
«زنان لَجمن» در لیست مسابقه جشنو...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *