جستجو

مدیر امورگردشگری شهرداری کاشان در نشست رسانه‌ای مدیران و مسئولان برگزاری پنجاه ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، از اختصاص جایزه‌ویژه «سیَلک» به آثار هنری این رویداد که نگاه هنرمندانه‌ای به حوزه گردشگری و کتاب داشته باشند، خبر داد.

به گزارش انجمن سینمای جوانان ایران، در نشست رسانه‌ای پنجاه ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان که دوشنبه ۲۷آذرماه در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با حضور سهیلا عسکری مدیر امورجشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران، داورفرا مشاور مدیرعامل انجمن، مرتضی والی‌زاده رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، رضوی‌‌زاده مدیر امور گردشگری شهرداری کاشان، محمد نظافتی مدیر امورفرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، محمد سرجه‌پیما رئیس انجمن سینمای جوانان کاشان  با ارائه گزارشی از روند اجرایی پنجاه ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان گفت: این رویداد در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود و در بخش فیلم علاوه‌بر بخش مسابقه، بخش ویژه نیز گنجانده شده که شامل فیلم‌هایی با نگاه ویژه به بخش گردشگری منطقه فرهنگی کاشان است.

وی افزود: نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار و نشست تخصصی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

سرجه‌پیما تصریح کرد: آثاری که در این جشنواره موفق به دریافت تندیس به عنوان بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی، پویانمایی  و بهترین فیلم جشنواره شوند، مستقیماً به بخش مسابقه «سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» راه می‌یابند.

وی در ادامه به بخش فیلمنامه این جشنواره اشاره کرد و گفت: این بخش با هدف کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه ‌نویسی در سه بخش آزاد، اقتباسی و ویژه برگزار می‌شود که بخش اقتباسی شامل‹‹اقتباس ادبی از متون کهن یا معاصر ایرانی، متون مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی با ذکر مأخذ›› و بخش ویژه  شامل‹‹فیلمنامه‌هایی مرتبط با موضوع گردشگری و فرهنگ بومی در منطقه فرهنگی کاشان›› است.

رییس انجمن سینمای جوان دفترکاشان، در مورد بخش عکس جشنواره یادآور شد:  بخش مسابقه عکس با موضوع « آزاد» برگزار می‌ شود و بخش ویژه این قسمت نیز گردشگری و فرهنگ بومی منطقه فرهنگی کاشان را هدف‌گذاری کرده است؛ ضمن اینکه شرکت در مسابقه برای عموم آزاد است و عکس‌های راه‌یافته به بخش مسابقه در نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی آخرین مهلت ثبت ‌نام و  ارسال آثار را  دوم  دی‌ماه اعلام کرد و با اشاره به اینکه انتخاب آثار  از نیمه اول دی‌ماه خواهد بود، یادآورشد: مهلت ثبت‌نام  به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان: رویکرد ما تقویت شبکه‌های هنری‌است

در ادامه این نشست دکتر والی‌زاده مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، رویکرد مدیریت شهری در مباحث هنری را یادآورشد و گفت: رویکرد ما تقویت شبکه‌ها از جمله شبکه هنرمندان کاشان است.

وی افزود: هنر ما این است که از هنر به‌عنوان یک ابزار مؤثر در مسائل فرهنگ شهروندی استفاده شود، بنابراین تأکید مدیریت شهری بر مشارکت حداکثری شهروندان در اداره امور شهری است.

مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران: تعداد قابل توجهی اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است
سهیلا عسکری ارتباط هرچه بیشتر میان مسئولان استانی و ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران برای همکاری‌های دو جانبه را از دیگر هدف‌های برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای خواند و گفت: هر سال سه جشنواره منطقه‌ای با مشارکت استان‌های کشور برگزار می‌شود و امسال جشنواره‌هایی در شهرهای کرمانشاه و آبادان برگزار شده است.

وی ادامه داد: تاکنون تعداد قابل قبولی اثر به دبیرخانه پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ارسال شده است و انتظار داریم در مهلت باقی‌مانده تعداد آثار به مراتب افزایش یابد.
عسکری تأکید کرد: فیلم‌های شرکت‌کننده در دوره‌های گذشته جشنواره فیلم کوتاه تهران که به بخش مسابقه راه یافته و دیپلم یا تندیس نگرفته باشند، می‌توانند به این دوره از جشنواره ارسال شوند و در صورتی‌که این فیلم‌ها موفق به کسب تندیس در این جشنواره شوند، به جشنواره سی و پنجم فیلم کوتاه تهران راه پیدا نخواهند کرد.
وی در خصوص اهداف جشنواره به بازاریابی و بازارسازی فیلم کوتاه و گردش اقتصادی فیلم کوتاه به عنوان سینمای مستقل اشاره کرد و گفت: انجمن سینمای جوانان ایران به همین منظور فعالیت و بازاریابی فیلم کوتاه در بازارهای خارجی را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیر امور جشنواره‌های سینمای جوان ادامه داد: مشارکت بخش نیمه‌دولتی و خصوصی در برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند به رونق سینما و اشتغال‌زایی و تمرکززدایی کمک کند.

مدیر امور گردشگری شهرداری کاشان: جایزه ویژه سیَلک برای آثار حوزه گردشگری و کتاب 

در ادامه این نشست مهدی رضوی‌زاده مدیر امورگردشگری شهرداری کاشان، به بخش‌های ویژه پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اشاره کرد و گفت: در بخش جایزه ویژه «سیَلک»، به آثار هنری در بخش‌های عکس، فیلم کوتاه و فیلمنامه که نگاه هنرمندانه‌ای به حوزه گردشگری و کتاب داشته باشند، جایزه ویژه تعلق خواهد گرفت.

محمد نظافتی مدیر امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز در ادامه این جلسه اذعان کرد: علاوه بر تاریخ و تمدن کاشان،  یکی از مسائلی که سبب شد کاشان میزبان پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان باشد، پویایی هنرمندان کاشانی‌است.

وی افزود: برای هنرمندانی که آثار آن‌ها مرتبط با حوزه کتاب باشد، یک جایزه ویژه در بخش فیلمنامه و عکس در نظر گرفته شده است.

پنجاه‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در سه بخش مسابقه­ ی فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس، از تاریخ ۴ تا ۷ اسفندماه سال۱۳۹۶ به‌مدت چهار روز در استان اصفهان، شهر کاشان با حضور استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و اصفهان، توسط انجمن سینمای جوانان ایران، شهرداری کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کاشان برگزار می‌شود.

 

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *