جستجو
در دیدار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران از استان ایلام تأکید شد؛

مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان به‌همراه آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی فنی،  طیبه فلکیان معاون امور استان‌ها و امیری مشاور مدیرعامل، ضمن سفر به استان ایلام و بازدید از دفاتر انجمن در این استان، با مسؤولان استانی دیدار و گفتگو کردند.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در جریان این سفر، «نوروزی» سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اسدی کارشناس مسؤول امور سینمایی اداره کل و محمد حاجیان مدیر انجمن سینمای جوانان استان ایلام ضمن استقبال از مدیرعامل انجمن و معاونان همراه به مزار شهدای گمنام بهشت رضای ایلام رفتند و به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

آذرپندار سپس طی نشست‌هایی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهر ایلام و جمعی دیگر از مسؤولان این استان، پیرامون امکانات، نیازها و زمینه‌های همکاری و تعامل با این نهادهای مردمی و فرهنگی به گفتگو نشست.

در اولین جلسه این سفر استانی که علاوه بر مسؤولان فوق‌الذکر با حضور علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و مسؤول روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری استان ایلام برگزار شد، پیشنهاد ساخت مشترک ساختمانی برای دفتر انجمن سینمای جوانان ایلام مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این دیدار اظهار کرد: ایلام، شهر مقاومت، ایثارگری و ایستادگی و مشهدِ شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس است؛ در حوزه سینما دارای استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که لازم است نگاه ویژه حمایتی به این توانمندی‌ها انجام شود.

«علی هوشمند» افزود:  ما منابع انسانی غنی داریم که در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره فجر و فیلم کوتاه حضور فعالی دارند اما امکانات و بضاعت استان ناچیز است که لازم است در حوزه سخت‌افزاری و روزآمد کردن تجهیزات مورد نیاز عکاسان و‌ فیلم‌سازان استان اقدامات لازم انجام شود. امید است که نشاط و پویایی مناسب در زمینه تولید آثار فاخر و ماندگار در استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: ما به ظرفیت سینمای جوان آگاه هستیم، در حال حاضر به همت وزارت متبوع، دوره‌های  آموزش  رایگان هنر  برنامه‌ریزی شده است و  یکی از متولیان اصلی در این زمینه  انجمن سینمای جوانان است و با توجه به عملکرد خوب انجمن، این  آموزش‌ها در نقاط مختلف سال ادامه خواهد داشت. امید است که جریان هم‌افزایی با انجمن سینمای جوانان ایران در استان با تعامل دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای تولید آثار فاخر انجام شود.

مهدی آذرپندار، اظهار کرد: استان ایلام امروز به‌عنوان معبر و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات در سطح جهان مطرح و مورد توجه عاشقان اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام است. استان ایلام ممکن است از لحاظ اعتباری و امکانات دارای محدودیت‌هایی باشد اما دارای ظرفیت‌های بالایی  در حوزه منابع انسانی و ایده‌های هنری است.

هوشمند با اشاره به اینکه استعدادیابی، آموزش و ورود به دنیای فیلم‌سازی و سینمامحور از فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران است، گفت: در این مسیر چند گام مهم از جمله آموزش، فراهم کردن امکانات و تجهیزات و حمایت از تولید فیلم به‌ویژه در بخش فیلم کوتاه در دستور کار این انجمن قرار دارد. جشنواره‌های منطقه‌ای می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای سطح فیلم‌سازی کوتاه و ایجاد رقابت سالم باشد و  ایلام این ظرفیت برای برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای دارد.

رییس شورای شهر ایلام نیز در این دیدار عنوان کرد: ابتدایی‌ترین خواسته مردم این است که یک سینمای تخصصی در فضای شهر ایلام وجود داشته باشد و امروز پروژه «سینما امید» حدود هشتاد درصد در حال پیشرفت فیزیکی است.

«سعید انوری‌پور» تصریح کرد: مردم ایلام رشادت‌ها و ایثارگری و حماسه‌های بزرگی در دوران هشت سال دفاع مقدس خلق کردند در حالی که منطقه خود را ترک نکردند بلکه مهاجرپذیر نیز بودند. یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم استان کنگره بزرگ اربعین حسینی است که این استان در ایام اربعین میزبان حدود شش میلیون نفر است. در حوزه سخت‌افزاری هم باید  توجه ویژه ای به استان شود و در اولین جلسه شورای شهر در زمینه تخصیص زمین برای ایجاد دفتر انجمن سینمای جوانان  بررسی‌های لازم انجام خواهد شد، ما در هر برنامه و‌ جشنواره فرهنگی و هنری در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

 

در ادامه آذرپندار،مدیرعامل انجمن اعلام داشت با توجه به نیاز ضروری فیلم‌سازان استان به آموزش تکمیلی و استقبال فیلم‌سازان جوان از اولین اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید»، در صورتی که شورای اسلامی شهر  و شهرداری ایلام، اسکان اساتید و میهمانان این اردوی منطقه‌ای را برعهده گیرند، ستاد مرکزی انجمن نیز حق‌التدریس اساتید، هزینه رفت و برگشت و هزینه تولید فیلم‌های نهایی این کارگاه‌های منطقه‌ای را خارج از بودجه مصوب تولید استان ایلام پرداخت خواهد کرد.

وی در ادامه پیشنهاد برگزاری جشنواره منطقه‌ای در سال 1402در استان ایلام  را مطرح کرد و اعلام داشت در صورتی که مجموعه نهادهای فرهنگی و اجرایی استان هزینه اسکان، پذیرایی و حمل و نقل میهمانان جشنوار را بپذیرد ستاد مرکزی انجمن آمادگی تأمین هزینه برگزاری این جشنواره منطقه‌ای ‌را دارد.

پیشنهادات مطروحه توسط مسؤولان فرهنگی-هنری حاضر مورد استقبال قرار گرفت و در خصوص بررسی‌های تخصصی و برآوردی در جهت اعلام نهایی تحقق این رویدادها در استان ایلام با همکاری مشترک، قول مساعد دادند.

 

 

در ادامه این سفر، مدیرعامل انجمن و همراهان همچنین در نشستی با «محمدعلی قاسمی» رئیس حوزه هنری و «علی میرزایی» رییس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به لزوم برگزاری جلسات بیشتر در راستای تعامل با بخش و دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری پرداختند.

مهدی آذرپندار در این نشست ابراز کرد: با وجود اینکه محدودیت‌هایی در زمینه اعتبارات و کارهای فرهنگی در دستگاه‌های فرهنگی و هنری وجود دارد، توان‌افزایی و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی زمینه‌ساز تعامل هر چه بیشتر و اجرای کارهای بزرگ است و لازم است که این هم‌افزایی در استان‌ها بیش از پیش انجام شود.

رئیس حوزه هنری استان ایلام نیز در ادامه اظهار کرد: زمانی ما می‌توانیم در مناطق محروم این هم‌افزایی را داشته باشیم که این هم‌افزایی و تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی و هنری چرخشی و زنجیره‌وار باشد تا نتیجه عملیاتی داشته باشد. نهادهای فرهنگی و هنری باید این زمینه را فراهم کنند که همه اقشار فرهنگی و هنری و آحاد مردم از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه  حضور رئیس انجمن سینمای جوانان ایران مایه خیر و برکت در استان خواهد بود، اظهار کرد: تعامل خوب و ویژه‌ای بین سازمان بسیج هنرمندان و انجمن سینمای جوان دفتر ایلام وجود دارد و در این راستا جشنواره‌های مختلفی با تعامل و همکاری این دو نهاد و سایر نهادها برگزار شده است.

«علی میرزایی» با اشاره به اینکه دکترین ما تعامل و هم‌افزایی است، گفت: یکی از خواسته‌ها و مطالبات مردم استان ساخت فیلم سینمایی ماندگار و فاخر دوران هشت سال دفاع مقدس است که این انتظار از انجمن سینمای جوانان ایران می رود در این راستا استان ایلام را یاری برساند  و مجموعه های فرهنگی و هنری استان با تعامل با هم، و تلاش مضاعف پای کار خواهند بود.

مدیر‌عامل انجمن و هیات همراه همچنین از دفتر انجمن سینمای جوانان استان ایلام واقع در مجتمع ارشاد بازدید کردند و سپس در نشستی صمیمانه با فیلم‌سازان و عکاسان استان، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر انجمن سینمای جوانان استان به بحث و گفتگو نشستند.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *