جستجو

بیژن میرباقری نویسنده و کارگردان سینما با تبریک اضافه شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به فهرست جشنواره‌های مورد تایید اسکار عنوان کرد: بررسی و مقایسه مضامین فیلم کوتاه در سال‌های اخیر با فیلم‌های بدنه و سینمای بلند خود گویای آن است که چرا این فیلم‌ها در عرصه بین‌الملل درخشان بوده‌اند و این موفقیت ماحصل این طراوت است.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از خبرگزاری ایرنا، بیژن میرباقری ضمن تبریک پیوستن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار گفت: بسیار از این اتفاق و شنیدن خبر آن خوشحال شدم. این نقطه اتکا و پله بلندی برای فیلم کوتاه و همچنین فیلم بلند است که به همت دوستان انجمن سینمای جوانان ایران محقق شده است تا فیلم‌سازان جوان را بیش از قبل جدی بگیرند و صنعت سینمای بلند نیز چرخشی را شاید در حوزه مضمونی در ادامه تجربه کند.

وی افزود: این دستاورد مهم و بزرگ را به سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر جشنواره، سعید پوراسماعیلی، آرش رصافی و سایر همکاران و مدیران انجمن و همینطور مدیران دوره‌های قبل تبریک می‌گویم و به همه کسانی که که تلاش می‌کردند این جشنواره به شکل رسمی یک پیشانی فرهنگی برای فیلم کوتاه باشد و موقعیت خود را همواره حفظ کند.

این سینماگر خاطر نشان کرد: اگر یک گروه کارشناسی مضامین فیلم‌های کوتاه تولید شده در یک‌سال را با مضامینی که در فیلم‌های سینمای بدنه مطرح است، مقایسه کند، کاملا می‌بینیم که سینمای کوتاه چقدر دغدغه‌مندانه‌تر نسبت به سینمای بلند عمل کرده است. طبیعی است که علت درخشیدن این نوع فیلم‌ها نیز بهره‌گیری از همین موضوعات و قصه‌هاست که طراوت ویژه‌ای دارند.

وی ابراز امیدواری کرد درآینده رویکرد سینمای بدنه نگاه به سینمایی باشد که از فکر و ایده‌های باطراوت فیلمسازان جوان ناشی می‌شود.

گفتنی است جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در دستاوردی مهم از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ به جمع ۱۲۷ جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار راه یافته است.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *