جستجو
عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفت‌وگو با صبا:

 

رضا نجاتی کارگردان و عضو هیات انتخاب آثار داستانی سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره روند و نحوه انتخاب آثار گفت.

 

به‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از صبا، رضا نجاتی کارگردان و عضو هیات انتخاب آثار داستانی سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره روند انتخاب آثار این بخش گفت: تیم هفت نفره هیات انتخاب این دوره از جشنواره، تمام فیلم‌های ارسالی که حدود ۱۲۰۰ فیلم بود، با دقت بررسی و داوری کرد. درباره انتخاب آثار دوره‌های گذشته اطلاعی ندارم اما ما در این دوره تمام فیلم‌های ارسال شده را نگاه کردیم و هر فرد به فیلم‌ها نمره‌ای می‌داد تا یک تعدادی از فیلم‌ها بالا بیایند و بتوان درباره آن‌ها بحث و تبادل نظر داشت و در نهایت طی ۲ جلسه ۱۲ ساعته به جمع بندی آثار پرداختیم.

وی درباره معیارهای خود برای انتخاب یک اثر توضیح داد: طبیعتا وقتی یک مسئولیتی را قبول می‌کنید، نباید سلایق شخصی را در آن کار وارد کنید. برای من در وهله اول ایده یک کار مهم بود و در مراحل بعد تکنیک و سایر موارد را بررسی می‌کردم. یعنی شاید کاری بود که ایده بی‌نظیری داشت اما از نظر کارگردانی و یا حتی تکنیک خوب نبود، من این کار را می‌پذیرفتم و به آن توجه می‌کردم.

نجاتی درباره چالش‌ها و تنش‌های هیات انتخاب سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: تنش نه اما چالش وجود داشت و دلیل وجود هیات انتخاب هم همین بحث و تبادل نظرهاست که قطعا با چالش همراه است اما تقریبا همسو و هم‌نظر بودیم. فکر می‌کنم در روزگاری زندگی می‌کنیم که شناخت یک اثر خوب کار بسیار سختی نیست.

کارگردان «ارفاق» درباره سطح و کیفیت آثار ارسالی مطرح کرد: باتوجه به اینکه در دوره گذشته جشنواره نیز حضور داشتم به نظرم جشنواره امسال آثار با کیفیت‌تری داشت و نسبت به دوره گذشته بهتر بودند.

رضا نجاتی در پایان گفت: تاکید بر تنوع ژانر به هیچ وجه باعث نشد که حاضر به حضور فیلمی ضعیف در سبد انتخابی فیلم‌های جشنواره شویم و حتی تصمیم گرفتیم که اگر در یک ژانر فیلم قوی و باکیفیتی وجود نداشت، آن ژانر را کلا از این سبد فیلم‌ها حذف کنیم. درنهایت و با درنظر گرفتن نکته‌ای که عرض کردم، تلاش کردیم تا به یک رنگارنگی و گوناگونی در مساله ژانر برسیم که این اتفاق قطعا کمک بزرگی به پیشرفت خود جشنواره و علاقه‌مندان این حوزه که این رویداد را پیگیری می‌کنند، خواهد کرد.

 

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار 27 مهر تا 2 آبان 1401 برگزار می‌شود.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *