جستجو
مریم بوبانی در گفتگو با مهر مطرح کرد:

 

مریم بوبانی بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد که من تا سال‌ها تمام تلاش خود را کردم که از نظر مالی بازیگر سختگیری به فیلمسازان کوتاه نباشم و در بیشتر آثار دوستانه حضور داشتم.

 

به گزارش ستاد خبری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از مهر، مریم بوبانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فیلم کوتاه و علاقه خود به این شاخه از سینما گفت: معتقدم سینمای واقعی سینمای فیلم کوتاه است. البته این را باید بدانیم که ساخت آثار کوتاه واقعاً کار ساده‌ای نیست چراکه باید در یک مدت زمان کوتاه مسئله‌ای طرح شود و به درستی نیز به مخاطب منتقل شود و مخاطب نیز آن را دریافت کند.

وی ادامه داد: همچنین من فکر می‌کنم به هرحال هر جوانی که می‌خواهد وارد سینما شود به یک نقطه شروعی نیاز دارد و باید در این مسیر حمایت شوند. من تا سال‌ها تمام تلاش خود را کردم که از نظر مالی بازیگر سختگیری به فیلمسازان کوتاه نباشم و در بیشتر آثار دوستانه حضور داشتم اما حس کردم اگر این جوانان می‌خواهند به درستی وارد سینما شوند باید با چالش‌های آن نیز رو به رو شوند. تجربه به من نشان داده است که کارگردانان آثار کوتاه به دلیل جوانی و پرشوری، خلاق‌تر، به روزتر و نوآور هستند و فکر می‌کنم سینمای بلند به دلیل تکراری که این سال‌ها درگیر آن شده است، نمی‌تواند آن سینمای لطیفی که مخاطب نیاز دارد، رقم بزند و تنها فیلم کوتاه توانایی رسیدن به این سینما را دارد.

این بازیگر درباره اهمیت تنوع ژانری در آثار کوتاه بیان کرد: قطعاً این موضوع اهمیت بالایی دارد اما این را باید بدانیم که آثار فیلمساز متاثر از جامعه اطراف اوست و باید این موضوع را به شکل جدی در نظر بگیریم. همچنین قوانین و ممیزی‌هایی نیز در مرحله تصویب فیلمنامه‌ها وجود دارد که باعث می‌شود دست سینماگر بسته باشد و نتواند دقیقاً آن چیزی که علاقه‌اش است، بسازد.

وی افزود: بنابراین اگر از فیلمساز توقع رشد و ساخت آثار شاخص و متنوع داریم اول باید ببینیم او در چه شرایطی درحال زیست است و موانعی پیش پای او قرار می‌گیرد. متاسفانه امروز به فیلمسازان می‌گویند که حول چه مجوزهایی می‌توانند کار کنند و این اتفاق نه تنها خلاقیت و نوآوری را از این جوانان می‌گیرد بلکه آن‌ها را در انتخاب سوژه‌های خود محتاط می‌کند. به همین دلیل معتقدم شرایطی که بر جامعه و سینمای بلند داستانی در حال وقوع است تاثیر مستقیمی بر سینمای کوتاه نیز می‌گذارد.

بوبانی در ادامه عنوان کرد: مشکل دیگری که در این میان وجود دارد این است که درحال حاضر بعضی از جوانانی که وارد سینمای کوتاه داستانی می‌شوند تصورشان این است که این مسیر راهی برای رسیدن به سینمای بلند است و ساخت فیلم کوتاه را نردبانی برای رسیدن به فیلم بلند می‌دانند و این دلیل باعث کاهش خلاقیت در آثار آن‌ها می‌شود. به نظر من این اتفاق بسیار ناراحت کننده‌ای است که برخی جوانان ما سینمای کوتاه را به عنوان یک سینمای مستقل و استخوان‌دار به رسمیت نمی‌شناسند و برای ساخت آثار شاهکار در آن تلاش نمی‌کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان درباره حمایتی که نهادهای مختلف باید از فیلم‌های کوتاه داشته باشند، گفت: متولیان فرهنگی این جامعه و به ویژه صدا و سیما باید از این جوانان حمایت و آثار آن‌ها را تبلیغ کنند و راهی را برای عرضه آثار فیلمسازان کوتاه باز کنند تا آثارشان توسط مردم دیده شود و اتفاق مثبتی در روند کاری آن‌ها شکل بگیرد.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *