جستجو

چهارمین هفته فیلم و عکس خراسان جنوبی از 17 تا 19 اسفند 1400 برگزار شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مراسم افتتاحیه چهارمین هفته فیلم و عکس خراسان جنوبی روز سه­‌شنبه 17 اسفندماه در محل نگارخانه شهر با حضور سرپرست، معاونان و مدیران فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با استقبال هنرمندان، اساتید و هنردوستان، با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

 

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 18 و 19 اسفند از ساعت 17 تا 20 در محل سالن گلبانگ، اکران فیلم‌های کوتاه تولیدی دفتر سینمای جوان بیرجند و فیلم­های برگزیده جشنواره فیلم کوتاه تهران به همراه نقد و بررسی آن‌ها انجام پذیرفت.

همچنین شامگاه پنجشنبه ۱۹ اسفند، آیین اختتامیه چهارمین هفته فیلم و عکس خراسان جنوبی با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان استان برگزار شد.

در این مراسم محمود رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: با وجود سختی­های فراوان و هزینه­بر بودن کار در عرصه عکاسی و فیلمسازی، شاهد اقدامات بسیار ارزنده­ای در حوزه فیلم و عکس خراسان جنوبی از سوی انجمن سینمای جوانان بیرجند بودیم که جای قدردانی دارد.

 

احمدرضا یاوری مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: 336 عکس از سوی عکاسان استان برای شرکت در چهارمین هفته فیلم و عکس خراسان جنوبی ارسال شد، از این تعداد، 34 عکس از 34 عکاس به همراه 20 فیلم کوتاه برای نمایش در این ایام انتخاب شد و خوشبختانه مورد استقبال علاقه­مندان خصوصا هنرمندان جوان استان قرار گرفت.

 

همچنین وی گزارشی از اقدامات انجام شده طی سه سال اخیر ارائه داد که برگزاری جلسات هفتگی نمایش و نقد فیلم بلند و برگزاری پاتوق فیلم کوتاه، برگزاری دوره­های بلند مدت فیلمسازی، دوره­های تکدرس عکاسی دیجیتال، تولید 40 فیلم کوتاه هنرجویی، نیمه حرفه­ای و حرفه­ای در این سال­ها، برپایی طرح سراسری کارگاه عکاسی رایگان در سال 98، بزرگداشت روز سینما، برگزاری اردوهای فیلمسازی و عکاسی، همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص برگزاری همزمان سیزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت و برگزاری اولین پیچینگ استان در سال 98 از جمله اهم این اقدامات است.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 7 فیلم کوتاه هنرجویی و نیمه‌حرفه‌­ای در مراحل تولید و‌ پس از تولید قرار دارد که امیدواریم تا اردیبهشت‌ماه به ثمر برسند.

 

شایان ذکر است در پایان از 80 نفر از فعالان و هنرمندان عرصه عکس و فیلم کوتاه­ استان با اهدای لوح تقدیر و کتاب قدردانی به­عمل آمد و مستند کوتاه «قدرت و کشور» ساخته احسان مهدی­زاده منتخب سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران برای علاقه‌­مندان نمایش داده شد.

 

از جمله میهمانان این مراسم، محمدرضا حقگو از اساتید عرصه بازیگری کشور بودند.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *