جستجو

نخستین نمایشگاه مجموعه  عکس آثار «فرشید اصغری» با عنوان ملاءعام در نگارخانه آتیه نیشابور برپا شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مسعود سلیمانی، مسئول انجمن سینمای جوانان نیشابور ضمن اعلام این خبر گفت: نخستین نمایشگاه مجموعه ‌عکس این عکاس جوان نیشابوری  با ۸   اثر سیاه وسفید در ابعاد ۷۰*۱۰۰  سانتی‌متر و باموضوع آسیب‌های اجتماعی در معرض دید عموم قرار دارد.

سلیمانی در خصوص ویژگی‌های این نمایشگاه اظهار کرد: ملاء‌عام عنوان مجموعه‌ آثاری‌است از یک رویداد، رویدادی تلخ اما واقعی؛ شرحِ تصویریِ جریانی است در یک روز جمعه، اعدامی در یک روز تعطیل…در این آثار بیشتر از آن‌که به قاتلِ سر بر دار آویخته نگاه شود، به واکنش‌های مردم به این اعدام پرداخته شده است؛ واکنش‌هایی که هیجان‌زده و بی‌محابا  انتظارِ تماشای صحنه‌ای تلخ و شوم را می‌کشند و از آن تلخ‌تر حضور کودکانی است که به خواست والدین‌شان در آوردگاه اعدام بناست به تماشاگری مرگ بنشینند و شاید یک روز تعطیل را این‌گونه سپری کنند! بی‌اعتنا به نقشی سیاه که بر تار و پود ذهنِ یک کودک بافته می‌شود.

از دیگر سو افرادی که چشم‌هاشان را  به طنابی آویزان دوخته‌اند و یا آماده گرفتن عکس و فیلم از صحنه‌ نهایی هستند تا بتوانند تصاویر ثبت شده از جان دادن یک انسان را بعد از حادثه نیز مرور کنند!

«ملاء‌عام» تنها ثبت رویداد صحنه‌ اعدام آن قاتل نبود؛ بلکه صحنه‌ به دار آویخته شدن احساسات بسیاری از کودکانی بود که به خواستِ والدین‌شان در آن‌جا حضور داشتند، صحنه‌ به تماشا نشستنِ گستاخانه‌ مرگ بود…

وی خاطرنشان کرد: فرشید اصغری،  فارغ‌التحصیل رشته عکاسی و عضو انجمن سینمای جوانان نیشابوراست که در زمینه عکاسی خبری فعالیت دارد. وی دارای ۱۰سال کار در زمینه هنر عکاسی و دارای عناوین در جشنواره‌های مختلف است.

سلیمانی به هدف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و یادآورشد: این نمایشگاه با هدف ترویج هنر عکاسی در بین جامعه هنری به‌خصوص جوانان شهرستان، ایفای وظیفه انجمن سینمای جوانان در حمایت وهدایت وکشف استعدادهای برتر و آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و نقد و بررسی آثار ایشان برگزار شده است.

مسئول  انجمن سینمای جوان  نیشابور تصریح کرد: نمایشگاه نمایشگاه مجموعه  عکس ملاء‌عام،   از ۲۱ الی ۲۶مرداد ۹۶ ، صبح‌ها از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۸  الی ۲۱  در محل نگارخانه آتیه واقع در خیابان بلوار امیرکبیر ۱ نیشابور برپا و در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دارد.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *