جستجو

سی‌امین جلسه پاتوق فیلم‌کوتاه سینما آینده و اولین جلسه از فصل پنجم این محفل دوستانه، دوشنبه ۱۲تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در اولین جلسه از فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه – سینما آینده، چهار فیلم کوتاه ایرانی و یک فیلم کوتاه از کشور سوئیس اکران خواهند شد.

فیلم کوتاه داستانی «دوئت» به کارگردانی نوید دانش و با حضور بازیگرانی چون پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی و … ، درباره مینو است که همسرش حامد را به دیدار سپیده می‌برد، زنی که همسرش با او گذشته مشترکی داشته است. این ملاقات یادآور خاطرات گذشته آن‌هاست.

انیمیشن کوتاه «اکتسابات انتسابی» ساخته سمانه شجاعی، داستان ﭘﻴﺮ‌ﭘﺴﺮی را روایت می‌کند ﮐﻪ ﺍﺯ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻅﺎﻫﺮیِ ﺧﻮﺩ ﻧﺎﺭﺍﺿﯽ ﺍﺳﺖ و ﺗﺼﻤﻴﻢ ﻣﯽﮔﻴﺮﺩ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽﺍﺵ ﺧﺎﺗﻤﻪ ﺩﻫﺪ؛ ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﮐﺸﯽِ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ﻭﺿﻌﻴﺘﯽ ﺑﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﻗﺒﻞ را ﺑﺮﺍی ﺍﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ.

مستند کوتاه «۱۲۴» اثر رقیه توکلی، داستان ابوالفضل جوانی ۲۴ساله با ۹۸سانت قد را به تصویر می‌کشد که دربان هتلی در یزد است و آرزو دارد ازدواج کند…

داستانی کوتاه «بیگانه و بومی» به کارگردانی علی‌محمد قاسمی، حکایت شکاربانی‌ست که خود روزی شکارچی بود…

انیمیش کوتاه «پادشاه جنگل» ساخته ژرژ شیزگبل از کشور سوئیس که براساس شعر «اِرل کینگ» از گوته و بهره‌گیری از موسیقی «شوبرت» و «لیست» ساخته شده، داستان پدر و پسری است که در جنگل اسب‌سواری می‌کنند. کودکِ بیمار در تخیلاتش پادشاه جنگل را می‌بیند که او را سحر کرده و می‌ترساند.

گفتنی ‎‌است فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه با ۱۲ هفته طولانی‌ترین فصل این رویداد هنری تا کنون به‌شمار می‌آید؛ همچنین نمایش آثار شاخص و مطرح سال‌های گذشته از کارگردانان به‌نام عرصه فیلم کوتاه در ایران، با رویکرد مرور و نگاهی دوباره به این فیلم‌های کوتاه، از دیگر ویژگی‌های این فصل از پاتوق است.

پاتوق فیلم کوتاه، محفلی برای هنرمندان و دوست‌داران این عرصه هنری، دوشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۸در سالن شماره ۳ پردیس چارسو برگزار می‌شود.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *