جستجو

اولین دوره مسابقات ماهانه عکاسی  در فضای مـجازی با مـحوریت “مـیراث فرهنگی نامـلموس” در استان فارس بـرگزار می‌شـود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، اولین دوره  مسابقات ماهانه عکاسی در فضای مجازی  با محوریت میراث فرهنگی ناملموس به همت انجمن سینمای جوانان استان فارس و با همکاری دفتر تسهیل‌گری منطقه تاریخی و فـرهنـگی شیراز و همچنین حمایت مرکز مطالعات و پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو برگزار می‌شود.

این مسابقه بـا هـدف مـعرفی و شناسـایی  عکـاسان جوان و مستـعد استان فارس و نیز تاکید بر اهمیت میراث فرهنگی ناملموس  جهت آشنایی اذهان و تلاش برای حفظ و نگهداری آنها برگزار می‌شود .

فرهنگ‌های ناملمـوس (آثار مـیراث فرهنگی غیر مـادی و معنوی) شـامـل آداب و رسوم،اعتقادات ،اخـلاقیات ،باورها، آثـار ادبـی ،هنری،فکری،موسیقی ،حرکات موزون ،بازی های محله ای ، اساطیر و افسانه ها،آیین هـای مذهبی ،جـشن. فضاهای فرهنگی کـه فعالیت‌های فرهنگی، سنتی و مردمی در آن مکان به اجرا درمی‌آید .مکان‌های خاصی که به اجرای آیین‌های مذهبی ،تئاتر، جشن و قصه‌گویی اختصاص می یابد.

گفتنی است موضوع  فراخوان مسابقات ماهانه با توجه به هدف  گفته شده یکی از فرهنگ‌های ناملموس است.

انتخاب و داوری آثار به صورت متمرکز در مکان دبیر خانه (انجمن سینمای جوانان –دفتر شیراز) توسط اساتید ،فعالان و کارشناسان حوزه عکاسی و میراث فرهنگی انجام می‌شود.
در پایان هر ماه  طی مراسمی  به منتخبین مسابقه   جایزه و تقدیرنامه‌ای به امضای مرکز مطالعات وپاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو، انجمن سینمای جوانان استان فارس و دفتر تسهیل‌گری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز اهدا می‌شود.

اولین دوره مسابقات ماهانه  عکاسی در فضای مجازی با موضوع مراسم و آیین‌ها  و  با داوری محمدامین دانشور، مجتبی گواهی  و غلامرضا یزدانی تیرماه ۹۶برگزار می‌شود وآخرین مهلت ارسال اثر ۲۵ تیرماه  اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از شرایط و قوانین این مسابقه و همچنین ارسال آثار خود به کانال تلگرام  (@cinemajavan_syrah) و اینستاگرام( (cinemajavan.syrah  مراجعه کنند.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *