جستجو

اولین جلسه نمایش فیلم‌های سینما تک ایسفا روز شنبه  25 تیرماه ساعت 18 در پردیس سینمایی صبا مال برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در اولین جلسه نمایش فیلم‌های سینما تک ایسفا، پنج فیلم کوتاه “تا آن اندازه دور” به کارگردانی علی‌محمد قاسمی، “حرف‌های شبانه” به کارگردانی امید عبدالهی، “سنگ پشت” به کارگردانی امیررضا جلالیان، “پستانداران” به کارگردانی  محمدرضا شیروان و “هپروت” به کارگردانی محمد روحبخش برای اعضای سینماتک ایسفا به نمایش درخواهد آمد .

فیلم “پستانداران” اولین نمایش خود را خواهد داشت و فیلم “تا آن اندازه دور” از موفق‌ترین فیلم‌های کوتاه دهه‌ هفتاد سینمای ایران است. ضمن اینکه سه فیلم کوتاه دیگر، از فیلم‌های متفاوت، موفق و قابل بحث سال گذشته بوده‌اند.

سینماتک ایسفا همچنین در این فصل که با عنوان “گزارش یک شهر”  کار خود را آغاز خواهد کرد،  با مرور مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه سال‌های اخیر که متمرکز بر فضاهای شهری تهران بوده‌اند، 14 فیلم کوتاه مربوط به دهه هشتاد و نود سینمای ایران را نمایش خواهد داد. انتخاب این فیلم‌ها بیشتر به‌دلیل استفاده و تمرکز فیلم‌ها بر دو مکان “پله” و “بام”  در تهران ‌بوده‌اند. همزمان با نمایش فیلم‌های ” گزارش یک شهر” مقالاتی درباره این موضوع نیز توسط نویسندگان سینمایی و فیلم‌سازان نوشته شده که منتشر خواهد شد.

همچنین در این فصل 12 فیلم کوتاه از فیلم‌های شرکت‌کننده در دوازدهمین دوره جوایز آکادمی ایسفا و مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاهی که توسط شاگردان زنده‌یاد عباس کیارستمی و در طی کارگاه‌های آموزشی آن‌ها ساخته شده،  تحت عنوان “کیارستمی و شاگردان” به نمایش درخواهد آمد.

علاوه بر این در بخش  گزارش پارامدیا چند فیلم کوتاه از دانشجویان سینما که با نگاهی متفاوت به زبان سینما ساخته شده‌اند و فیلم بلند یک فیلم‌ساز فیلم کوتاهی نیز در برنامه‌ نمایش قرار گرفته است .

طبق اعلام قبلی علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن فیلم کوتاه و لینک: https://iranianshortfilm.com/cinema/   برای استفاده از برنامه‌ای این فصل ثبت‌نام و کارت عضویت دریافت نمایند.

جدول زمان‌بندی نمایش‌های سینماتک ایسفا را نیز می‌توانید از این سایت دانلود نمایید.  کارت‌های اعضای ثبت‌نام شده پیش از نمایش افتتاحیه و در صبا مال دراختیار اعضا قرار خواهد گرفت. پردیس سینمایی صبا مال واقع در خیابان کارگر جنوبی، میدان حر واقع شده است.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *