جستجو

 

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه با معرفی برگزیدگان و با حضور جمعی از شرکت‌کنندگان و حامیان این جشنواره با پخش زنده از شبکه امید برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه عصر روز گذشته پنجشنبه 13 آبان همزمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام و روز دانش‌آموز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

دکتر سید محمدصادق امامیان  رئیس ساترا (رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) از حامیان این رویداد در اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه گفت: جای خوشحالی و شکر است که بعد از دو سال وقفه، چنین جمع خوب و پر نشاطی را گرد هم آوردید.

امامیان  ادامه داد: در دنیای امروز پس از به وجود آمدن اینترنت رسانه‌های مجازی نیز در ایران رشد کردند و همان‌هایی که به وی‌اُودی هم معروف هستند در ایران به وجود آمد. ساترا وظیفه رشد و توسعه آثار ایرانی در این فضا را دارد.

وی افزود: چنین جشنواره‌هایی برای ما بسیار اهمیت دارد، چرا که کاربردهای مهمی در حوزه فضای مجازی و حدود کاری ما دارد. از چنین ظرفیتی که این جشنواره برای ما و شما ایجاد کرده است باید بهترین استفاده را ببریم.

رئیس ساترا با اخطار در مورد آسیب‌های احتمالی اینترنت، فضای مجازی و تکنولوژی‌های مرتبط با آن گفت:  اگر حواسمان به اینترنت و امکاناتی که آن در اختیار ما قرار می‌دهد نباشد دچار مشکل می‌شویم. استفاده درست از تکنولوژی روز و آزادی از اسارت احتمالی آن موضوع بسیار مهمی است که باید به آن بپردازیم. پی‌گیری و تولید اثر در مورد این موضوع آن هم به دست شما بسیار مهم است. چرا که شما با آثار تولیدی خود در مورد این موضوع کمک می‌کنید تا درست از امکانات استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: از دست دادن حامد رحیم‌پور و ادامه کار نشان می‌دهد که حرکت درستی آغاز شده است.

 

*ورود شما به جمع هنرمندان را تبریک می‌گویم

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که از حامیان این جشنواره بود نیز در بخش دیگری از این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: یک آفرینش هنری تلفیقی از چند مرحله است. اول فهم درست از صورت مسئله و گزینش آن برای یافتن اهمیت آن است. بخش بعدی راه حل خوب و در آخر کشفیات و دستاوردهایی گام دوم است که فرد هنرمند آن را با هنرمندی و ظرافت در اختیار دیگران قرار می‌دهد تا موجب انگیزه بیشتر برای دیگران شود. به همین دلیل هنرمندان از مهمترین اعضای هر جامعه‌ای بودند. ورود شما به جمع هنرمندان را تبریک می‌گویم. آدم‌هایی که هنرمند می‌شوند و آفرینش هنر می‌کنند هرگز نمی‌میرند، مثل مرحوم رحیم پور که هم اکنون در کنار ما در این مراسم با آثارش، با فعالیت‌هایش و … حضور دارد. به این ترتیب اثر مهم هنر در هر جامعه ماندگاری آن است.

وی افزود: سمپاد به هیج وجه خود را در چهاردیواری مدارس خود محصور نمی‌داند و برای هر استعدادی در کشور دغدغه دارد. بسیار خرسندیم که در این جشنواره در کنار شما بوده و هستیم. لطفا ما را در شناسایی استعدادهایی مثل خودتان کمک کنید.

یاوری در پایان گفت: بی‌شک اسعداد‌های ایرانی با تلاش و کسب دانش، خود را برای آینده‌ای درخشان‌تر ایران آماده می‌کنند.

 

*آنچنان تاثیرگذار باشید که یادتان همیشه زنده باشد

دکتر باطنی یکی از داوران بخش تیزر فیلم این جشنواره نیز پیش از اعلام جوایز این بخش در سخنانی گفت: کتاب زیبای آفرینش فصول مختلفی دارد که هر کدام بخش‌های مختلفی دارد و هر بخش آن جملات متعدد و هر جمله آن پر از کلمات متنوع و رنگارنگ است. برخی کلمات بی‌فایده‌اند ولی برخی کلمات آنقدر نظام آفرنیش را زیباتر می‌کنند که آدم را مجذوب خود می‌کند. یکی از این کلمات زیبا حامد رحیم‌پور بود.

باطنی افزود: امیدوارم هر یک از شرکت‌کنندگان این جشنواره مثال این کلمات زیبا باشید که اگر روزی دیگر در کنار ما و در این جشنواره نباشید جای خالی‌تان حس شود و همه به دنبال شما باشند که آن کلمه چه بود و چه کسی بود که آثارش امروز این‌چنین باقی مانده و جای خالی آن حس می‌شود.

 

* در تلاشیم تا آثار برگزیده از شبکه امید سازمان صدا و سیما پخش شود

عدالت‌پناه از داوران بخش تخصصی مستند هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه نیز پیش از اعلام جوایز این بخش گفت: آثار این دوره از جشنواره با موضوعات روز ساخته شده بود و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با نوجوانان مورد توجه قرار گرفته بود که جای تامل داشت، چرا که نشان از عمق تفکر و نگرش شرکت‌کنندگان این جشنواره بود. همچنین آثاری با موضوعات مهمی مانند خدا، عشق و زندگی ساخته شده است که بسیار جذاب و مورد توجه ما قرار گرفت.

عدالت‌پناه در پایان گفت: برخی از آثار خیلی خوب بود و در تلاشیم تا این آثار از شبکه امید سازمان صدا و سیما پخش شود. همچنین در نظر داریم تا ارتباط جشنواره با شرکت‌کنندگان و استعدادهای شناخته شده قطع نشود.

 

*قدر امکانات در اختیار خود را بدانید

دکتر رحمتی رئیس بسیج سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: 13 آبان امسال همزمان با چهلمین روز شهادت علی لندی است. هیچ کس فکر نمی‌کرد که بار دیگر کسی در یک شرایط خاص تصمیمی مهم و بالاتر از سن خودش بگیرد، اما شهید لندی این کار را کرد.

من می‌دانستم که می‌خواهم دانشجوی هنر باشم و می‌دانستم که می‌خواهم چه کاری انجام دهم، اما امکانات زمان ما با شما اصلا قابل مقایسه نیست. شما باید قدر داشته‌هایتان را بدانید و از آن به خوبی استفاده کنید تا به اهدافتان برسید.

مسیر درستی انتخاب کنید تا جایی که در کار خود و مسیر خود نخبه شوید.

 

* پوستر سومین جشنواره گرافیک رونمایی شد

در ادامه این مراسم از پوستر سومین جشنواره گرافیک با حضور دکتر رحمتی رئیس بسیج سازمان صدا و سیما و آقای اخوین دبیر جشنواره گرافیک و فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه رونمایی شد. اخوین پس این رونمایی از انتشار فراخوان سومین جشنواره گرافیک در روزهای آینده خبر داد و مهلت ارسال اثر را تا 30 دی‌ماه اعلام کرد.

*آثار برگزیده این جشنواره به شرح زیر معرفی شدند:

هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه در بخش‌های اصلی: داستانی، انیمیشن، مستند، علمی و آموزشی، نماهنگ، ویدیوبلاگ و تیزر تبلیغاتی (با تاکید بر برند ایرانی) و در بخش‌های جانبی: فیلمنامه‌نویسی و اقلام تبلیغاتی فیلم (شامل پوستر، عکس و تیزر) با موضوع آزاد برگزار شد.

 

*امیررضا پارسی‌زاده با اثری با عنوان «پرواز» جایزه دبیر جشنواره را دریافت کرد

 

* جایزه ساترا

جایزه ویژه ساترا به فیلم‌ تناوب به کارگردانی زهرا صفری از تهران اهدا شد

جایزه دوم ساترا به فیلم رویایی پیکسلی به کارگردانی فائزه نادری از تهران اهدا شد

جایزه سوم ساترا به فیلم کولبر به کارگردانی شهرزاد سپینانی از اصفهان اهدا شد

جایزه چهارم ساترابه فیلم تلخی شاد به کارگردانی بنیامین خداونده از سراوان سیستان و بلوچستان اهدا شد

 

* بخش تخصصی نماهنگ

جایزه ویژه نماهنگ به فیلم فرصت به کارگردانی امیرحسین عسکری از اصفهان اهدا شد

 

*جایزه استعدادهای درخشان:

جایزه ویژه به  فیلم نیروی شناوری مایعات به کارگردانی لطیفی از  تبریز اهدا شد

جایزه دوم به فیلم آزمایشگاه نبوغ به کارگردانی سید فاطمه موسوی از بهشهر اهدا شد

جایزه سوم به فیلم تولید محصول در شرایط دیم به کارگردانی ایلیا علی‌زاده از مراغه اهدا شد

 

*جایزه گروه دوم خودباوری:

جایزه ویژه به  فیلم مسیر درست به کارگردانی بهزاد وفایی از تربت حیدریه اهدا شد

جایزه دوم به فیلم آزمون به کارگردانی آرش برایی‌نژاد از زاهدان اهدا شد

جایزه سوم به فیلم شرایط بحرانی را به نفع خودت تغییر بده از بناب اهدا شد

 

*جایزه بخش جانبی پوستر:

هیئت داوران اثری را شایسته دریافت تندیس ندیدند

دیپلم افتخار بهترین پوستر جانبی به محمد سلیمی برای اثر جنگل از تهران اهدا شد

 

*تیزر فیلم:

تندیس زرین بهترین تیزر در بخش جانبی به محمد حسین میرزایی کارگردان نیمه تاریک اصفهان اهدا شد

دیپلم افتخار بهتری تیز در بخش جانبی به یاسر مقنی کارگردان تیرز کاهن از شهر ارومیه اهدا شد

 

*بخش عکس‌های پشت صحنه:

تندیس زرین بهترین عکس پشت صحنه به آلا دهقانی عکاس اثر تداعی از اصفهان اهدا شد

دیپلم افتخار بهترین عکس پشت صحنه به مجتبی ستوده‌نیا برای اثر نبض آخر از سیرجان کرمان اهدا شد

 

*برگزیدگان بخش تخصصی مستند:

برگزیدگان بخش تخصصی مستند از نگاه داوران:

جایزه ویژه هیئت داوران در محور مستند به اثر جوجه اردک زشت به کارگردانی محمد طاها ناطقی از تهران اهدا شد

تندیس زرین بهترین تحقیق و پژوهش در محور مستند محمد جواد توکلی نویسنده نبرد البرز دزفول اهدا شد

تندیس زرین بهترین کارگردانی در محور مستند طاها دهقان‌چناری برای اثر کارما از یزد اهدا شد

تندیس زرین بهترین تدوین در محور مستند به معین کاج برای اثری به عنوان فراتر از پاندمی از تهران اهدا شد

 

*برگزیدگان محور تیزر تبلیغاتی:

تندیس زرین بخش تیزر تبلیغاتی به محمد امین اسطیری برای اثر پازل رسید

 

گفتنی است، نتایج اعلام شده آثار دارای تندیس و دیپلم افتخار است. در ادامه این مراسم اسامی تقدیری‌های این جشنواره معرفی و لوح تقدیر به آنها اهدا شد.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *