جستجو

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، برگزاری هفته فیلم‌های اروپایی در تهران را سرآغازی برای رابطه بهتر بین انسان‌ها و گفتگوی بین فرهنگ‌ها دانست.

 

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفته فیلم‌ اروپایی با مشارکت امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران و مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا با سخنرانی توماس کلویبر، رایزن فرهنگی اتریش و نماینده مؤسسات فرهنگی کشورهای اروپایی (EUNIC) و سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، به‌عنوان برگزارکنندگان این رویداد هنری، کار خود را آغاز کرد.

در مراسم افتتاح هفته فیلم اروپایی که عصر دیروز، سه‌شنبه ۹آبان‌ماه در موزه سینما برپا شد، مهمانان ویژه‌ای از کشورهای مختلف از جمله سفیر و رایزن فرهنگی سفارت مجارستان، رایزن فرهنگی سفارت بلغارستان، رایزن فرنگی سفارت آلمان، سفیر و رایزن فرهنگی سفارت یونان و سفیر فنلاند، حضور داشتند. همچنین جمعی از کارگردانان فیلم‎های کوتاه از کشور یونان که در این برنامه به نمایش درخواهند آمد نیز مهمان این برنامه بودند.
با آغاز اکران فیلم‌ها، سفیر مجارستان و رایزن فرهنگی بلغارستان هریک پیش از نمایش فیلم کشور خود سخنانی درباره برپایی هفته فیلم اروپایی و فیلمی که به نمایش درخواهد آمد بیان کردند.

در پیام سیدصادق موسوی به این مناسبت آمده است:
«امروزه سینما بهترین راه ارتباط بین انسان‌هاست. زبان تصویر در شرایط کنونی جهان بهتر از هر زبان دیگری دردها و آرزوهای انسان معاصر را برای ما بازگو می‌کند. امیدوارم برگزاری هفته فیلم‌های اروپایی در تهران سرآغازی برای رابطه بهتر بین انسان‌ها و گفتگوی بین فرهنگ‌ها باشد.»

هفته فیلم اروپایی با نمایش آثاری از ۸ کشور این قاره، یونان، بلغارستان، آلمان، لهستان، دانمارک، هلند، اتریش و مجارستان، با همراهی گروه هنر و تجربه و موزه سینما نهم تا سیزدهم آبان ماه از ساعت ۱۷در موزه سینما واقع در خیابان ولی‌عصر، باغ فردوس برگزار می‌شود.

 

 

حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *