جستجو

 

انجمن سینمای جوانان اردبیل میزبان رئیس سازمان سینمایی به‌همراه تنی چند از مدیران سینمایی، شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، روز پنجشنبه 26 خردادماه، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور به‌همراه مهدی آذرپندار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان، هاشم میرزاخانی مدیر سینماشهر ، یزدان عشیری مدیر روابط‌عمومی سازمان سینمایی ، محمد حمیدی‌مقدم مدیر مرکز گسترش سینمای مستند ، تجربی و انیمیشن، محمدرضا سوقند مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی از انجمن سینمای جوانان اردبیل بازدید کردند.

در این بازدید رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت سینما در توسعه فرهنگ گفت: هدف ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی کشور بر عدم تمرکزگرایی و عدالت فرهنگی تعریف شده است و در این راستا حرکت و برنامه‌ریزی داریم.

وی همچنین بر تجهیز و به‌روزرسانی انجمن سینمای جوانان استان اردبیل تاکید و قول مساعد داد و افزود: قطعا برنامه‌های مختلف سینمایی را با مشارکت و همکاری سازمان سینمایی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها خواهیم داشت.

در ادامه این بازدید نشست صمیمی محمد خزاعی و هیات همراه با هنرمندان و فعالین حوزه سینمایی استان اردبیل در سالن بیضای اردبیل برگزار شد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه از این پس ردیف و بودجه حوزه سینمایی و دفاتر انجمن‌های سینمای جوان بر اساس نگاه ویژه به شهرستان‌ها تامین می‌شود، گفت: بودجه انجمن سینمای جوان کشور ۷۰ درصد به شهرستان‌ها و ۳۰ درصد به تهران اختصاص می‌یابد . ضمن اینکه۴۰ درصد از بودجه فیلم مستند مختص شهرستان‌هاست.

در ادامه خزاعی با اعلام این که تهیه 5 فیلم اولی به‌عنوان سهیمه ویژه برای استعدادیابی از شهرستان‌ها اختصاص یافته افزود: مبنای تعیین فیلم اولی، تخصصی بودن کار هست نه یافتن سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری خاص در این حوزه.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی کشورهای عربی و غیرعربی منطقه با کپی‌برداری و استفاده از محتوای فیلم‌های موفق درصدد هویت‌سازی هستند . علت این رویه غلط، نداشتن سرمایه انسانی در آن کشورهاست اما ما از حیث نیروی انسانی غنی هستیم و اکنون فضای سینمای جوان نیاز به تولید محتوا دارد و تولید محتوا حرف اول را در سینما می‌زند.

خزاعی همچنین در خصوص سینمای جوانان اردبیل اظهار کرد: اردبیل با وجود امکانات کم بیشترین فیلم‌ساز را داشته و به عبارتی  این استان فیلم‌سازان خوبی دارد اما مکان دفتر انجمن مناسب نیست و با توجه به استعدادهای خوب این استان تلاش می‌کنیم با مساعدت استانداری نسبت به تامین زیرساخت‌ها و امکانات لازم تحولی صورت گیرد. استان اردبیل هرچند امکانات سینمایی لازم را ندارد اما سرمایه نیروی انسانی غنی دارد.

در این نشست مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان نیز در سخنانی گفت: به زودی در حوزه تجهیزات آموزشی انجمن سینمای جوان کشور اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت ما نه در خصوص تامین امکانات بلکه در موضوع آموزشی است، گفت: تعداد تولیدات استان اردبیل بالاست و حتی در دوره کرونا استان اردبیل آثار فاخری را ارائه کرد ه اما انجمن سینمای جوان اردبیل از مشکلات جدی رنج می برد. وی همچنین در خصوص بودجه تولید گفت : از این پس فیلم‌سازان حرفه ای استان‌ها فیلم‌نامه‌های خود را در شورای پیچینگ تهران ثبت نام می‌کنند و از بودجه کشوری برای قرارداد با آن‌ها استفاده می‌شود و بودجه اختصاص یافته به دفاتر مختص فیلم‌سازان نیمه‌حرفه‌ای و آماتور خواهد بود .

در این نشست، جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه سینمایی استان اردبیل به بیان دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات پرداخته و پیشنهاداتی در راستای توسعه فعالیت‌های سینمایی در استان اردبیل ارائه نمودند.

پایان بخش برنامه نشست، برگزاری جشن 37 سالگی انجمن سینمای جوانان اردبیل در حضور ریاست سازمان سینمایی، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و دیگر مدیران و مسؤولان سینمایی کشور یه‌همراه تمام اعضای انجمن سینمای جوانان بود.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *