جستجو

مهدی آذرپندار سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران ضمن بازدید از دفتر کاشان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهر و جمعی ازمسئولان استانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در جریان این سفر یک‌روزه، «مهدی آذرپندار» با همراهی «حجت‌الاسلام والمسلمین معتمدی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و «میثم نمکی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با حضور در دفتر آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله سلیمانی در این دیدار با اشاره به این که کارهای فرهنگی با توجه به نیاز جامعه انجام نشده است، اظهار داشت: نزدیک به ۹۰ درصد از ظرفیت فرهنگی کشور مورد استفاده قرار نگرفته است و اگر خلاء فرهنگی در جامعه وجود نداشت، امروز ایران اسلامی دچار عرفان‌های کاذب نمی‌شد.

ایشان فرهنگ انتظار امام عصر (عج) و تولید محتواهای فرهنگی هنری مفید و موثق در راستای نشر آن را در جامعه ضروری دانست و معرفی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سایر شهیدان را به عنوان الگوهایی برای نسل جدید بسیار لازم وضروری خواند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کاشان، تأکید کرد: اگر مساجد، تکیه‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانند نیازهای فطری و فرهنگی مردم را پاسخگو باشند، جوانان به انحراف کشیده نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان، تصریح کرد: انجمن سینمای جوان با توجه به دارا بودن نیروهای توانمند جوان، می‌تواند با مسجدمحوری تحول فرهنگی در کشور ایجاد کند.

 

سرپرست انجمن سینمای جوانان کشور نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی شهرستان کاشان، گفت: آن گونه که باید به این ظرفیت‌ها پرداخته نشده است.

مهدی آذرپندار با اشاره به ظرفیت هنرمندان و فیلم‌سازان جوان توانمند و حرفه‌ای کاشان، افزود: ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی این شهرستان می‌تواند با ساخت فیلم‌های کوتاه پررنگ و برجسته شود.

وی، اظهار داشت: انجمن سینمای جوانان ایران دارای نیروهای توانمند و حرفه‌ای و در عین حال ارزان است که با توجه به پایتختی کاشان در نهج‌البلاغه و همچنین فرش دست‌بافت، می‌توان از این امکان برای تولیدات تصویری و هنری در جهت معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های بومی کاشان استفاده کرد.

 

آذرپندار سپس با حضور در فرمانداری کاشان با «علی‌اکبر مرتضایی» معاون استاندار و فرماندار این شهرستان دیدار و با وی در خصوص تکمیل ساختمان در حال ساخت انجمن سینمای جوانان ایران _دفتر کاشان و بهره‌گیری ازحمایت‌ها و کمک‌های دولتی و بخش خصوصی در سطح شهرستان و استان گفت‌وگو کرد.

 

بازدید از ساختمان در حال ساخت انجمن سینمای جوانان کاشان، حضور در پارک علمی و فن‌آوری و بازدید از دفاتر و مراکز تولید فیلم و پویانمایی و گفت‌وگو با فعالین و شاغلین در این حوزه‌ها از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

 

آذرپندار همچنین با حضور در دفتر انجمن سینمای جوانان کاشان و بازدید از کلاس‌های آموزشی پای صحبت «محمد سرجه‌پیما» مدیر دفترکاشان، هنرجویان، هنرمندان، اساتید و پیش‌کسوتان این دفتر نشست و درجریان نقطه‌نظرات وپیشنهادات آن‌ها قرار گرفت.

تأکید برحمایت از تولید آثار هنرمندان و فیلم‌سازان و راه‌اندازی مجدد پرتال تولید از محورهای این دیدار بود.

همچنین با توجه به معرفی کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه و نیز مهدفرش و قطب تولید فرش دستباف و ماشینی، بر تلاش بر بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها و تولید آثار در این دوحوزه تإکید شد.

 

گفتنی‌است، در این سفر «امیری» دستیار ویژه مدیر عامل، «پوراسماعیلی» معاون فرهنگی و آموزش و «فلکیان» معاون امور استان‌های انجمن آذرپندار را همراهی می‌کردند.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *