جستجو

حجت‌الله ایوبی در مراسم پایانی پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان – بینالود گفت : تلاش سینما گران پیشکسوت سینمای ایران به ثمر نشسته و در شرایط فعلی موجی از اندیشه‌های جدید به‌راه افتاده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، رئیس سازمان سینمایی که در اختتامیه این رویداد فرهنگی در مشهد مقدس سخن می‌گفت، ادامه داد: جشنواره فیلم فجر امسال مصداق شکل‌گیری سینمای امید در جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه آثار امسال جشنواره فیلم فجر بسیار درخشان است، اظهار کرد: از بین ۴۴ فیلم این جشنواره حدود نیمی از آنها متعلق به فیلم اولی‌ها و فیلم دومی‌ها است که این امر جهش بسیار بزرگ در سینمای ایران به‌شمار می‌رود.
وی ادامه داد: سینمای ایران امروز به سفیر فرهنگی و تمدنی کشور تبدیل شده است. عباس کیارستمی با آثار خود دنیا را تکان داد و توانست به عنوان سفیر فرهنگ و هنر ایران خود را در جهان معرفی کند.
ایوبی افزود:  در یک سال گذشته هر روز هنرمندان سینمایی کشور یک جایزه جهانی را به دست آورده‌اند و این نشان‌دهنده پشتوانه عظیم سینمایی کشور است.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: خانواده سینما در کشور از هفت میلیون نفر به ۲۴ میلیون نفر رسیده و فروش‌های افسانه‌ای در کشور در حال رقم خوردن است. ساخت سالن‌های سینمایی بسیار در سراسر کشور نشان‌دهنده شکل‌گیری دهه امید در سینمای کشور است.

در ادامه مراسم برگزیدگان جشنواره به شرح زیر اعلام شدند:

هیئت داوران از رویا افشار برای بازی در فیلم «اول پائیز» تقدیر کرد. در بخش پژوهش فیلم، سیدمحمد موسوی برای فیلم «پرده خیال» از تربت جام جایزه گرفت. در بخش فیلمنامه یوسف کارگر برای فیلم «آغی» از ارومیه، در بخش تصویربرداری علی طالبی برای فیلم «قرمز» از بیرجند، در بخش تدوین محسن عقیلی برای فیلم «پسرم» از مشهد، در بخش صدابرداری و صدا گذاری بهروز شهامت و مجید نجاتی برای فیلم «پسر» از اردبیل ، در بخش جان‌بخشی در آثار پویانمایی زهرا خورشیدی برای فیلم «رویای کاغذی» از هادی‌شهر و در بخش بهترین فیلم پویانمایی المیرا باقرزاده و ﻣﻮﻧﺎ ﻋﺒﺪﺍﻟﻪ‌ﺷﺎﻫﯽ برای فیلم «پسرک» از تنکابن جایزه گرفتند.

همچنین جایزه بهترین فیلم مستند مشترکاً به رضا غلامی‌مطلق برای فیلم «مردها برابرترند» از بجنورد و مسعود اسدی برای فیلم «و نغمه ریز» از مشهد اهدا شد و جایزه بهترین فیلم تجربی به مریم فیروزی برای فیلم «مرگ موقتی زنبو‌رها» از گرگان تعلق گرفت.

بهترین فیلم داستانی فیلم «گورمردها» ساخته علی مردمی از  ارومیه بود و جایزه استعداد جوان به  ﻋﻠﻴﺮﺿﺎ ﻧﺼﻴﺮی برای فیلم «حذف همه تشریفات یک مراسم ساده» از مشهد ومحمدحامد اسدی و  سیدحمیدرضا مجتهدزاده برای فیلم «من هم می میرم اما…» از مشهد رسید. هیئت داوران در این بخش از احسان ملازاده برای فیلم «بازگشت» از مشهد و رضا جمالی برای فیلم «عروسی مسلم» از اردبیل تقدیر کرد.

جایزه بزرگ جشنواره هم به ابوالفضل گلفام برای فیلم «سرباز و شعبده باز» از زنجان رسید.

در این مراسم هنرمندانی چون رویا افشار، داریوش کاردان ، داریوش ارجمند، محمود پاک‌نیت، رضا توکلی و رضا یزدانی حضور داشتند.

پنجاه پنجمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان-بینالود در سه بخش عکس، فیلم کوتاه و فیلمنامه با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی از ۲ تا ۴ بهمن ماه در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

 

حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *