جستجو
نواب محمودی عنوان کرد؛

نواب محمودی معتقد است اکران فیلم کوتاه زمانی اسمش اکران است که ما بتوانیم مخاطبی غیر از سازندگان فیلم کوتاه را در آن وارد کنیم که لازمه آن برنامه‌ریزی مدون‌تر و تبلیغات گسترده‌تری است.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نواب محمودی مدرس و فیلم‌ساز فعال انجمن سینمای جوان لاهیجان، درباره اینکه برگزاری هفته‌های فیلم و پاتوق فیلم کوتاه چه کمکی به اکران فیلم‌های کوتاه، گفت: با توجه به اینکه تجربه برگزاری پاتوق فیلم کوتاه و اکران هنر و تجربه را در شهرستان داشته‌ام، به نظرم مهم‌ترین دستاوردی که اکران فیلم‌های کوتاه دارد، آشنایی توده مردم با فیلم کوتاه است و این موضوع، ایجاد ارتباط بین مخاطبی است که با فیلم کوتاه برخوردی نداشته و در این اکران‌ها برای اولین بار با فیلم کوتاه آشنا می‌شود. حال اگر اکرانی مناسب و زمینه‌چینی صحیحی صورت گیرد، مخاطب، به مخاطب پیگیر فیلم کوتاه تبدیل می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این کاری بود که ما در شهرستان لاهیجان زمانی که هنر و تجربه با باکس‌های فصلی اکران فیلم کوتاه داشت، انجام دادیم و لاهیجان تنها شهرستانی بود که در جریان این اکران‌ها، بلیت سانس‌هایش تماما فروش می‌رفت و اگر بحث کرونا نبود این روند از اکران به یک روند ادامه‌دار تبدیل و باعث می‌شد تا ما مخاطب پرورش یافته فیلم کوتاه داشته باشیم نه مخاطب گذری فیلم کوتاه.

 

محمودی بیان کرد: اکران فیلم کوتاه زمانی اسمش اکران است که ما بتوانیم مخاطبی غیر از سازندگان فیلم کوتاه را در آن وارد کنیم که لازمه آن برنامه‌ریزی مدون‌تر و تبلیغات گسترده‌تری است.

 

وی با اشاره به امکانات محدود شهرستان‌ها در برگزاری پاتوق فیلم کوتاه و اکران فیلم‌های کوتاه، توضیح داد: ما به اقتضای امکاناتی که داریم در دفاتر شهرستان‌ها پاتوق فیلم کوتاه برگزار می‌کنیم و این اکرانی که در دفاتر انجام می‌شود، در حد و ظرفیت هنرجویان خودشان است که به نظر من کافی نیست. پیگیری‌هایی که مدیران و کارکنان دفاتر انجام می‌دهند می‌تواند در این اکران‌ها موثر باشد ولی باز هم لازمه یک اکران خوب، داشتن سالن مناسب و تبلیغات خوب است.

 

نواب محمودی به فضای گرم و جدی در پاتوق فیلم کوتاه اشاره و تاکید کرد: استقبال فیلم‌سازان از پاتوق فیلم کوتاه بسیار خوب است و امیدوارم که همین‌گونه ادامه پیدا کند ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که این رویداد همچنان بین دانشجویان سینما و بچه‌های فیلم کوتاه در حال چرخش است، این در حالی است که باید گسترش یابد.

 

وی درباره عرضه و نمایش فیلم کوتاه نیز بیان کرد: در حال حاضر ما عرضه و نمایش فیلم کوتاه نداریم؛ اکران هنر و تجربه وجود ندارد و تنها جایی که فیلم‌ها به نمایش در می‌آید جشنواره‌ها و پلتفرم‌ها است. به نظر من اگر بتوانند روزنه‌ای پیدا کنند و اکرانی همانند هنر و تجربه در کنار اکران‌های اصلی داشته باشند، اتفاق خوبی خواهد افتاد و مخاطب تربیت خواهد شد که البته این مساله زمانبر است.

 

مدرس فیلم‌سازی انجمن سینمای جوان لاهیجان در پایان گفت: زمانی که مخاطب با جهان فیلم کوتاه روبرو می‌شود، سوژه‌های متفاوتی را می‌بیند و جذب فیلم کوتاه می شود؛ بنابراین ما باید زمینه را فراهم کنیم تا مخاطب فیلم کوتاه، ما را پیدا کند تبلیغات می‌تواند این فرصت را ایجاد کند تا مخاطب بداند که همچین اکرانی هم وجود دارد و لازمه آن حمایت‌های دولتی و سرمایه‌گذاری‌هاست که علاوه بر گرفتن باکس اکران در سینماها در بخش تبلیغات هم ورود پیدا کنند.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *