جستجو

 

فیلم‌ساز شرکت‌کننده در اردوی فیلم‌سازی بوشهر معتقد است: از منظر پژوهشی در فیلم‌سازی قبل از پرداختن به ژانر باید ابتدا ساختار کلاسیک و بعد فیلم‌سازی مدرن و پست‌مدرن و سپس دیگر ساختارشکنی‌ها را یاد گرفت.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، اکبر انصاری‌مقدم که با طرح «خرگوش» در اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» در تیم  عادل تبریزی با ژانر کمدی – فانتزی در بوشهر حضور داشت، درباره حضور در این رویداد گفت: این دوره یکی از بهترین دوره‌هایی بود که امروز فرصت حضور در آن را پیدا کرده‌ام، چه به لحاظ ساختار چینشی، چه به لحاظ ساختار پژوهشی. در ساختار چینشی البته اگر زمان‌بندی از یک هفته به 10 الی 12 روز افزایش پیدا می‌کرد طبیعتا نتایج خیلی بهتری هم گرفته می‌شد.

وی افزود: فیلم‌نامه یکی از اصلی‌ترین موضوعات در فیلم‌سازی است که هر چه بیشتر درباره آن صبوری کنیم به نتیجه بهتری خواهیم رسید. از نظر زمانی اگر زمان این رویداد بیشتر می‌شد و سه چهار روز صرف فیلمنامه می‌شد، نتایج بهترین می‌گرفتیم. از طرف دیگر به‌عنوان یک پیشنهاد این مسئله را طرح می‌کنم که می‌شد ما با آمادگی بیشتر به اردو بیاییم. یعنی پیشتر از طریق ارتباط آنلاین هماهنگی‌ها با حضور اساتید صورت بگیرد و بعد با آمادگی کامل به مرحله عملی وارد شویم. این ترکیب آنلاین و عملی می‌تواند تا حدود مباحث مالی رویداد را هم پوشش دهد.

این فیلم‌ساز جوان درباره تمرکز این دوره بر مسئله «ژانر» تأکید کرد: حتما این مسئله مثبت است اما علاقه‌مندم بودم یک قدم عقب‌تر برویم و پیش از ژانر، برروی ساختارها کار کنیم. ابتدا باید ساختارها را یاد بگیریم و بعد به سراغ ژانر برویم. ما اگر یک بار یاد بگیریم که ساختار کلاسیک فیلم‌سازی چگونه است و آن را تمرین کنیم، حالا می‌توانیم همین ساختار را تبدیل به ظرفی کنیم که در ‌آن تراژدی،‌ طنز، دفاع مقدس یا حتی کمدی و وحشت بریزیم. مهم این است که آن ظرف را در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: از منظر پژوهشی باید ابتدا ساختارها را در فیلم‌سازی فرابگیریم. ابتدا ساختار کلاسیک و بعد فیلم‌سازی مدرن و پست‌مدرن و دیگر ساختارشکنی‌ها را یاد بگیریم. بحث ژانر بسیار خوب و مفید است اما اینکه این ژانر را در چه قالبی می‌خواهیم دنبال کنیم خودش مسئله مهمی است. اگر قالب را یاد بگیریم، خیلی پیش‌تر خواهیم افتاد. خدارا شکر در مرحله اجرا در این رویداد این اتفاق رخ داد و تلاش کردیم در حد همین چند روز به نتیجه مطلوب برسیم.

 

اولین اردوی منطقه‌ای فیلم‌سازی «ایده تا تولید» به میزبانی دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در بوشهر از شنبه ۲۴ اردیبهشت تاسی‌ام اردیبشهت برگزار شد.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *