جستجو

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان مستند از اعطای نشان عالی این انجمن به بهترین فیلم نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، به نقل از روابط عمومی   نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش، محسن استاد علی ضمن اعلام خبر اعطای نشان انجمن کارگردانان سینمای مستند به بهترین فیلم جشنواره از منظر کارگردانی بیان کرد: اعطای این نشان که از زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد آغاز شده، قرار است در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره بین المللی فیلم وارش نیز روندی ادامه دار باشد. بدین ترتیب هیات داوران صنف به بهترین فیلم نهمین دوره از این جشنواره از منظر کارگردانی این نشان را اهدا می‌کنند.

وی درباره معیارهای این انتخاب افزود: با توجه به موضوعی بودن بعضی از جشنواره ها از جمله وارش سعی می‌شود تا موضوعات و رویکردهای آن جشنواره نیز در فرآیند داوری لحاظ شود. اما آنچه مهم است و اولویت دارد، کارگردانی یک اثر و ساختار آن در انتخاب نهایی اعضای داوریست. چراکه به هر حال فیلم هایی که از مرحله انتخاب به مسابقه راه می یابند، در واقع با سیاست ها و موضوعات یک جشنواره موضوعی همخوان بوده اند و مضامین مورد نظر جشنواره را دربرمی گیرند.

این کارگردان با اشاره به حضور و داوری سه کارگردان مستند در هیات داوران اعطای این نشان عنوان کرد: به نظرم به دلیل اتخاذ نگاهی تخصصی به فیلم ها، نشان های اصناف می تواند مهم و ارزشمند باشد و اقدام موثری است که در چند ماه اخیر مورد تاکید این هیات مدیره قرار گرفته است.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مازندران برگزار می شود.

این جشنواره سینمایی بر موضوعاتی همچون فرهنگ عامه شامل سنت های رفتاری، گفتاری و زیستی تاکید و دبیری آن را مهدی قربانپور برعهده دارد.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *