جستجو

علی اسداللهی سوته(علی سوته) ازعکاسان  فعال انجمن سینمای جوان لاهیجان از هفتمین دورۀ “عکس اجتماعیِ سال ایراسوگرافی” «نشانِ امیر» گرفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، علی اسداللهی سوته(علی سوته) عکاس عضو انجمن سینمای جوان لاهیجان در مراسم اختتامیۀ هفتمین دورۀ “عکس اجتماعیِ سال ایراسوگرافی”  که روز جمعه، ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در تالار روح‌الامینی باغ موزۀ نگارستان برگزار شد در بخش تک‌عکس به‌عنوان نفر دوم این رویداد فرهنگی و هنری انتخاب و معرفی شد.

در هفتمین دورۀ عکس اجتماعیِ سال ایراسوگرافی با عنوان «نشانِ امیر»، عکاسان مستند اجتماعی از سراسر ایران از ۲۵ مهرماه تا ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ فرصت داشتند تا سه اثر و یک پروپوزال پینشهادی خود را به دبیرخانه ارسال کنند؛ آثاری که شرایط اجتماعی معاصر جامعه را مورد توجه قرار می‌دادند.

مشاور این دوره از جشنواره ایراسوگرافی، رضا معطریان، راهبر بخش گرنت مهدی وثوق‌نیا و داوران بخش تک‌عکس: ساسان مویدی، پیمان هوشمندزاده و مهدی قاسمی بودند؛ که همگی از اساتید و عکاسان شناخته شدۀ حوزۀ مستند اجتماعی هستند.

این جشنواره فرصتی فراهم کرد تا چکیدۀ سال پرفراز و نشیبی که گذشت را از دریچۀ لنز عکاسان از سراسر ایران ببینیم. بورس (گرنت) عکاسی هم برای اولین بار در این دوره به جشنوارۀ عکس اجتماعی سال ایراسوگرافی اضافه شد تا عکاسان بتوانند طرحی از مهم‌ترین موضوعات جامعه معاصر خود که به پژوهش و ثبت آن موضوع  علاقه دارند را ارائه کنند تا درنهایت طرح برگزیده مورد حمایت مالی قرار بگیرد.

قابل ذکر است که این جشنواره با حمایت موسسۀ فرهنگی، هنری چادرملو و با همراهی مدیریت بافت تاریخی شهرداری منطقۀ ۱۲ تهران و باغ موزۀ نگارستان با هدف کمک به ثبت گوشه‌های پنهانی از تاریخ اجتماعی ایران که اکنون به واسطۀ دوربین عینیت پیدا می‌کنند، برگزار شد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *