جستجو

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: انجمن سینمای جوان در این استان با توجه به داشته‌های اندک خود عملکرد بسیار خوبی داشته و شایسته قدردانی است.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، شامگاه  یکشنبه ۱۳ آبان‌ماه علی نواداد معاون امنیتی سیاسی استانداری اردبیل و شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی با حضور در جمع هنرمندان انجمن سینمای جوانان استان اردبیل به گفت وگوی صمیمی با آنها پرداخت.

در این جلسه که معاون هنری و مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فیلم‌سازان، عکاسان و هنرجویان انجمن حضور داشتند، ابتدا میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ضمن خیرمقدم به مهمانان به ارائه عملکرد این دفتر در چندسال اخیر پرداخت. وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ فیلم ساخته شده است و تولیدات این دفتر درسال ۹۷  هفت حضور بین‌المللی و ۱۷ حضور ملی داشته و در مجموع موفق به کسب ۹ جایزه شده‌اند.

موسوی  برگزاری دوره‌های آموزش فیلمبرداری، عکاسی و فیلم‌سازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان، تشکیل ۱۳ پاتوق فیلم و چهار عنوان ورک‌شاپ آموزشی و جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با حضور ۱۰ استان در مشگین‌شهر را از جمله فعالیت‌های این دفتر ذکر کرد. مدیر انجمن سینمای جوانان اردبیل تمام این فعالیت‌‌ها را نتیجه همت و تلاش فیلم‌سازان و حمایت های معنوی و تجهیزاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود: با تاسف با وجود استعدادهای فراوان کمبودهای مالی مانع از شکوفایی آنها در استان اردبیل می‌شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل  در ادامه افزود هنرمندان و اعضای علاقه‌مند این انجمن به‌رغم کمبود امکانات و اعتبارات طی چند سال اخیر در زمینه فیلمنامه‌نویسی و فیلم‌سازی در سطح استانی ، ملی و بین‌المللی به خوبی درخشیده‌اند.

علی نواداد که در سال‌های گذشته در سمت مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل با این انجمن و هنرمندانش تعامل نزدیک داشت، از اینکه در مقام معاونت امنیتی سیاسی استانداری بسیار دیر در این جمع حضور پیدا کرده، ابراز تاسف نمود و افزود که باید خیلی زودتر از اینها این دیدار اتفاق می‌افتاد .

نواداد عملکرد این دفتر در سالهای اخیر را بسیار پربار و پر افتخار ارزیابی کرده، از مدیریت انجمن سینمای جوانان استان و فیلم‌سازان و افتخار آفرینان این مرکز قدردانی نمود.

وی افزود: با وجود کمبود شدید امکانات و اعتبارات در چند سال اخیر کارهای خوب و تحسین برانگیزی از سوی انجمن سینمای جوانان استان انجام شده است.

معاونت امنیتی سیاسی استانداری بیان کرد: با تهیه گزارش مبسوط از وضعیت و کارهای انجام شده انجمن، استاندار اردبیل برای حمایت از سینماگران اردبیلی در جریان قرار بگیرد.

او بر تقویت بنیه مالی و نیز سخت افزاری و نرم‌افزاری انجمن سینمای جوان اردبیل تاکید کرد و گفت: برای تحقق این خواسته تا حد امکان تلاش خواهیم کرد.

نواداد، از هنر و بویژه فیلم و سینما به عنوان یک رشته تاثیرگذار در جامعه یاد کرد که می‌‌تواند در خدمت رفع مشکلات و ایجاد آرامش در جامعه قرار بگیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل همچنین به برخی مطالب مطرح در فضای مجازی اشاره کرد واظهار داشت: استفاده نادرست از ظرفیت فضاهای مجازی و ازجمله انعکاس خبرها و مطالب بی پایه سبب هدر رفت وقت همه افراد درگیر در موضوع می‌‌شود و پیامدهای منفی دیگری را نیز به جامعه تحمیل می کند.

نواداد هنر سینما را از جمله عرصه‌‌هایی دانست که به واسطه پخش خبرها و مطالب کذب و گاهی اهانت‌آمیز از سوی بعضی افراد مغرض به آن خدشه وارد شده و در مواردی باعث لطمه به آبرو و حیثیت افراد می‌شود.

او افزود: چنین اقدام های ناشایستی هم از لحاظ شرعی و هم از نظر قانونی غیراخلاقی بوده و جرم تلقی می‌گردد.

وی با اشاره به جنبه‌های منفی و مثبت فضاهای مجازی گفت: باید از جنبه مثبت این فناوری برای کمک به همدیگر و رفع مشکلات بهره بگیریم، اختراع و به بازار آمدن هر فناوری بسته به نحوه استفاده افراد از آنها با محاسن و معایبی همراه است و چه بهتر که انسان متمدن با استفاده مناسب آنها را در راستای منافع خود و دیگران به کار گیرد.

جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *