جستجو
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد:

حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مراسم افتتاحیه فیلم و عکس شیراز از فیلم‌سازان خواست با ارتباط بیشتر با انجمن سینمای جوان، مسائل صنفی خود پیگیری کنند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه سیدرسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی و روح‌الله رنجبری، مدیرگروه سینمایی این اداره کل، در نشست «پسین‌گاهی» که در مراسم افتتاحیه هفته فیلم و عکس شیراز برگزار شد، با هنرمندان سینمایی، مدیران آموزشگاه‌های آزاد سینمایی، شرکت‌ها و مؤسسه‌های فیلم‌سازی استان فارس و سینماداران، در گفتگویی دوسویه، به آسیب‌شناسی و بررسی راهکارهای پیشرفت سینمای فارس پرداخت.

حمید رضا قانعی با اشاره به نظرات رهبر انقلاب در مورد سینما و سینماگران به این بخش از سخنان ایشان اشاره نمود که: “امروز کلید دست شماست، من شأن سینما را این می‌دانم، من می‌گویم امروز کلید پیشرفت کشور به میزان زیادی دست شماست. شما می‌توانید این نسل را یک نسل پیش‌رونده، امیدوار، پرشوق، معتقد به خود و معتقد به ارزش‌های اسلامی و ملی خود بار بیاورید و همین‌طور می‌توانید این نسل را شرمنده، پشیمان و زیر سوال برنده‌ی افتخار انقلاب و دفاع مقدس بار بیاورید.)

قانعی در این نشست ابراز امیدواری کرد با سیاست‌های جدیدی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دستور کار قرار دارد، بتوانند به پویایی همراه با امیدآفرینی و شادابی سینمای فارس فراهم کمک کند و گفت: اگر هنرمندان ، حال و روز خوبی نداشته باشند، آثار خلق شده آنها نیز خوب نخواهد شد چرا که برآیند احوال خوب در آفرینش‌های هنری ، خود را نشان خواهد داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، انجمن سینمای جوانان را یکی از نهادهای متولی و موثر فیلم‌سازی کشور خواند و درخواست کرد فیلم‌سازان با ارتباط بیشتر با انجمن، مسائل صنفی خود پیگیری نمایند تا به نتایج بهتری برسد.

حمید‌رضا قانعی از افتتاح سامانه اطلاعات فردی هنرمندان ذیل تدوین سند زیست بوم هنری رسانه‌ای استان فارس خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این سامانه خدمات‌دهی به هنرمندان ساده‌تر و سهل تر و با دقت بیشتری صورت گیرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس از فعالان فیلم و سینمای استان درخواست کرد تا برای راه‌اندازی انجمن‌های صنفی حوزه تخصصی خود همکاری داشته باشند و ادامه داد: فیلم‌ساز و هنرمند باید از نقد استقبال کند؛ چرا که نقد، می‌تواند زمینه شناخت بهتر، بالندگی، شکوفایی و پیشرفت را برای‌شان فراهم کند.

 

وی از هنرمندان و فرهنگ‌وران خواست تا ایده‌های خود را در سامانه فرهنگ فارس به نشانی https://farhangi-fars.com بارگذاری کنند تا زمینه پشتیبانی‌های مادی و معنوی از آن‌ها فراهم شود.

در ادامه این نشست فیلم‌سازان به بیان نظرات خود پرداختند.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *