جستجو

امیر اسفندیاری معتقد است که نمی‌توان موفقیت فیلم فروشنده را در اسکار ۲۰۱۷ گارانتی کرد بلکه هدف کسب بیشترین امتیاز در اسکار بوده است.

امیر اسفندیاری سخنگوی هیات انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۷ در گفتگو با  ایلنا با اشاره به روند انتخاب فیلم فروشنده گفت : برگزاری جلسات انتخاب فیلم برای اسکار ۲۰۱۷ از هفته پیش آغاز شد و این هیات ابتدا به یک فهرست هشت فیلمی از میان ۸۲ فیلم رسید و این هشت فیلم اثاری بودند که بالای ۵ رای را از میان ۹ رای کسب کرده بودند.

وی ادامه داد : در جلسات هیات انتخاب از میان هشت فیلم، ۵ فیلم انتخاب شد و در انتخاب این ۵ فیلم همه ظرفیتهای جهانی و داخلی ، بازخوردهای مطبوعاتی و بین المللی و وضعیت پخش کننده خارجی بررسی شد و حتی پرونده های همه فیلمها مرور شد و مروری نیز بر فهرست فیلمهای خارجی سالهای قبل هم داشتیم.

اسفندیاری افزود : بعد از بررسی این ۵ فیلم در نهایت هیات به این نتیجه رسید که فیلم فروشنده می تواند نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۷ باشد.

اسفندیاری درباره میزان ارای ۵ فیلم نهایی گفت : فیلمهای که وارد فهرست شدند اکثریت خوب آرا را داشتند و اگر فیلمی رای خوبی نداشت ولی یکی از اعضا بر روی آن فیلم تاکید داشت درباره آن بحث و گفتگو می شد و در یک فضای کاملا تخصصی و کاملا با نگاه حرفه ای بررسی می شد.

اسفندیاری در پاسخ به این سوال که این هیات سال گذشته علاوه بر انتخاب فیلم اصلی یک فیلم را نیز به عنوان رزرو و جایگزین انتخاب کرده بود اما امسال این کار صورت نگرفته گفت : انتخاب فیلم رزرو و جایگزین به این دلیل است که اگر اکادمی اسکار فیلمی را که ما انتخاب کردیم به هر دلیلی نپذیرفت ما یک جایگزین داشته باشیم اما امسال ما فیلم رزرو را انتخاب نکردیم و قرار شد اگر فیلم فروشنده را اکادمی قبول نکرد بلافاصله یک جلسه اضطراری تشکیل شود و فیلم جایگزین را انتخاب کنیم.

وی درباره مباحث انتقادی که درباره انتخاب فیلم فروشنده برای اسکار ۲۰۱۷ و فیلم گذشته در اسکار ۲۰۱۶ مطرح شده است گفت : هیات انتخاب از میان گزینه های موجود بهترین انتخاب را کرده است تا بیشترین امتیاز را در اسکار بدست بیاورد ولی این انتخاب به معنای این نیست که فیلم فروشنده حتما برنده جایزه اسکار می شود و این هیات برنده شدن این فیلم را هرگز گارانتی نمی کند بلکه ما یک ظرفیتی داریم که این هیات با انتخاب فیلم فروشنده قصد دارد تا بیشترین استفاده را از این ظرفیت بکند.

وی درباره وضعیت فیلمهای خارجی زبان سایر کشور ها در اسکار ۲۰۱۷ گفت : امسال رقابت بسیار سختی بین فیلمهای خارجی زبان است و فیلم فروشنده رقبای بسیار مهمی دارد و پخش کننده خارجی فیلم باید فعالیت بسیار قوی و زیادی بکند تا فیلم فروشنده بهتر دیده شود و ارای اعضای اکادمی را برای این فیلم کسب کند.

اسفندیاری درباره دیدگاه وزارت ارشاد وسازمان سینمایی درباره انتخاب فیلم فروشنده گفت : به هیچ وجه از طرف وزارت ارشاد و یا سازمان سینمایی هیچ سفارش و فشاری برای معرفی و انتخاب یک فیلم خاص برای اسکار ۲۰۱۷ نبود و هیچ دخالتی صورت نگرفت.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *