جستجو
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اردبیل:

تشکیل شورای تخصصی هنر و رسانه و کار گروه برگزاری جشنواره فیلم و عکس به انجمن سینمای جوانان استان اردبیل سپرده شد .

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، روز چهارشنبه اول تیرماه حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباس‌زاده دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر ضمن بازدید از انجمن سینمای جوانان اردبیل در جمع هنرمندان این انجمن حاضر شد .

در این جلسه ابتدا میردولت موسوی ضمن خیرمقدم گزارشی مختصر از فعالیت‌ها و موفقیت‌های انجمن را ارائه کرده و هدف از برگزاری این جلسه را تبیین جشنواره فیلم و عکس با محوریت امربه معروف و نهی از منکر عنوان کرد .

سپس دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین هنرمندان خلاق استان و اشاره به تفاوت بین انتقال مفاهیم از طریق سخنرانی و زبان هنر گفت : هدف از امر به معروف و نهی از منکر تفسیر آیات و احادیث یا موعظه کردن نیست و امربه معروف تنها در حفظ حجاب خلاصه نمی‌شود بلکه بیان مسائل و مشکلات با زبان هنر است. امربه معروف و نهی از منکر 18 عرصه تخصصی دارد که باید به تمام آنها پرداخت شود.

وی افزود: بین مسئولین و مردم حلقه‌های مفقود‌ه‌ای وجود دارد که نیاز به مطالبه‌گری دارند و این مطالبه‌گری‌ها باید با زبان هنر صورت پذیرد .

میرعباس‌زاده تبیین اندیشه را وظیفه هنرمند عنوان کرد و ادامه داد: انسان به ارزش زنده است و ما به خاطر ارزش‌ها کنار هم هستیم و وقتی هنرمندنمایی که به واسطه مسائلی بین قشر جوان و نوجوان محبوبیت پیدا کرده، ارزش‌هایی مثل “مادر ” را تخریب می‌کند، در ذهن فرزندان ما تزریق تفکر می‌کند و ممکن است فرزندان ما هم فردا و فرداها گفته‌های او را تکرار کنند و با مادرشان رفتاری همانند او را داشته باشنددر صورتی‌که اگر این فرد قبل از معروفیت این حرف‌ها را می‌زد، مورد هجمه همین افراد قرار می‌گرفت. پس تاثیری که زبان هنر دارد، هیچ زبان دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

 

 

وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری به همراهی هنرمندان در خصوص قدم برداشتن در باب ارزش‌ها گفت: هر هنرمند یک گروه مطالبه‌گر است و مطالبه صحیح مساوی است با آبادانی .

دبیر ستاد امربه معروف و نهی استان اردبیل با توجه به این که ستاد امربه معروف و نهی از منکر در هر دستگاهی شورا و دبیر و نیز 16 شعبه قضایی در زیرمجموعه خود در کل استان دارد، در خصوص تشکیل شورای تخصصی ستاد امربه معروف و نهی از منکر در انجمن سینمای جوانان اردبیل خبر داد و افزود که بعد از معرفی اعضای شورا احکام آنان ابلاغ خواهد شد و اولین برنامه شورا طراحی و اجرای جشنواره فیلم و عکس با محوریت امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

در ادامه این نشست تعدادی از هنرمندان نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل و معضلات موجود در استان از جمله کمبود نشاط و مهربانی، افزایش پرخاشگری و نزاع و … و بی‌عدالتی و  لابی‌گری‌های موجود در دستگاه‌های دولتی را عنوان کردند و دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین چالش در استان لابی‌گری است و به واسطه همین لابی‌گر‌ی‌های افراد ارزشمند زیادی خانه نشین شده‌اند، یکی از رسالت‌های ستاد را مبارزه با چنین لابی‌گری‌هایی عنوان کرد و در خصوص طرح مسائل مطرح شده در جلسات و شوراها و رفع آنها قول مساعد داد .

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *