جستجو

دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان به عنوان یکی از بخش‌های جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان کار خود را آغاز کرده تا استعدادهای نوجوان هنری شناسایی شوند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از  ایرنا، دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان به عنوان یکی از بخش های جنبی جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان از ۱۰ شهریورماه و با ورود پذیرفته شدگان به این دوره از المپیاد فیلمسازی در اردوگاه شهید بهشتی در شهر اصفهان آغاز شده است.
طبق گفته علیرضا رضاداد دبیر این دوره از جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان که در گفت وگو با ستاد خبری دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان مطرح کرده است، «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» از جمله رویدادهای فرهنگی است که از دل جشنواره فیلم کودک بیرون می آید و به شکل مستقل و براساس تعاریف مشخص به حیات خود در چرخه صنعت سینما ادامه خواهد داد.
رضاداد در این گفت وگو از جنبه های مختلف المپیاد فیلمسازی را مورد ارزیابی قرار داده است و درباره مسائل بسیاری چون تصویر رویا و تبدیل آن به واقعیت بر پرده سینما، نخبه گرایی در المپیاد فیلمسازی، استقلال این رویداد به عنوان پدیده با چراغ راه روشن در آینده صحبت کرد.
اما سئوال اینجاست که سهم نوجوانان شهرستانی از این المپیاد که چشم‌اندازی نخبه گرا دارد چیست؟ در واقع توجه به نوجوانان شهرستانی و سهم آنها از المپیاد فیلمسازی یکی از نکاتی بود که ابوالفضل جلیلی در گفت وگو با یکی از خبرگزاری‌ها مطرح کرده بود.

**المپیاد فیلمسازی نوجوانان از کجا آمد؟
طرح راه اندازی المپیاد فیلمسازی برای اولین بار توسط علیرضا شجاع نوری، علیرضا تابش و دیگر مدیران شورای فیلم کوتاه مطرح شد و در ادامه شجاع نوری به عنوان مدیر این بخش در دوره نخست فعالیت خود را آغاز کرد و به دومین دوره رسید. قرار است این المپیاد فیلمسازی برای دومین بار توسط انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد سینمایی فارابی در دو بخش «فیلم» و «فیلمنامه» و با پذیرش فیلم‌های ۳ دقیقه‌ای با موضوع آزاد در گروه سنی ۹ تا ۱۶ برپا شود.
سهیلا عسکری مدیر امور جشنواره انجمن سینمای جوانان ایران که به عنوان مدیر دومین المپیاد فیلمسازی نیز فعالیت می کند در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه حضور نوجوانان در نقاط دیگر کشور غیر از تهران به چه صورت بوده است، گفت: از آغاز اعلام فراخوان تا آخرین روز از مهلت ارسال آثار ۲۴۰ اثر ارسالی از تهران و شهرستان به دفتر انجمن رسید که از میان آنها ۶۴ فیلم برتر انتخاب شد و نکته قابل توجه اینکه از میان ۶۴ فیلم پذیرفته شده، فیلم هیچیک از نوجوان تهرانی پذیرفته نشده است.
وی ادامه داد: بیشترین آمار حضور فیلم متعلق به شهرهای رفسنجان، آباده و لاهیجان است که هر کدام با ۴ فیلم بیشترین فراوانی حضور در المپیاد فیلمسازی نوجوانان را به خود اختصاص داده اند. پس از آن شهرهای کرج، همدان، قم، تبریز، اصفهان و سمنان هر کدام با ۳ فیلم در رتبه دوم قرار گرفتند و در ادامه شهرهای منجیل، یاسوج، همدان، مراغه، خمینی شهر، کرمانشاه، بندرعباس، مشهد و بجنورد هر کدام با ۲ فیلم در رتبه سوم حضور شهرستان ها در المپیاد قرار دارند.
تویسرکان، ملایر، اراک، شیراز، یزد، سنندج، صاحب، تالش، نهاوند، فین، دامغان، اردل، نیشابور، بندرانزلی، رشت و قزوین نیز هر کدام با یک فیلم در المپیاد فیلمسازی نوجوانان حضور دارند.
عسکری با اشاره به حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دومین المپیاد فیلمسازی، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۳۴ فیلم را برای حضور در المپیاد فیلمسازی نوجوانان ارسال کرده بودند که از این تعداد تنها یک فیلم متعلق به تهران بود و بقیه آثار از شهرستان های کوچک و بزرگ از جمله یزد، کردستان، خراسان رضوی، قم، اردبیل، گلستان، اصفهان، آذربایجان غربی، گیلان، اراک، مازندران، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کرمان و قزوین در این رویداد حضور پیدا کرده بودند که در نهایت ۹ فیلم برای المپیاد فیلمسازی نوجوانان پذیرفته شد.
دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه در بخش جنبی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

 

امیر قادری: امروز اغلب فیلم‌های ...
«سِکرت» فیلم‌برداری شد
نوید عزیزی سرپرست انجمن سینمای ج...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *