جستجو

نمایشگاه انفرادی عکس‌های مستند هنرمند ارومیه‌ای با عنوان «آبی روشن» در این شهر گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، احسان مهدیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همت این انجمن در ارومیه برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه عکس «آبی روشن» مجموعه عکسی از سفرهای مجتبی اسماعیل‌زاد طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ به طبیعت اطراف شهر ارومیه است.
رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان‌غربی افزود: در این نمایشگاه تعداد ۲۶ عکس در ابعاد ۶۰ در۹۰ سانتی‌متر از طبیعت و مناظر طبیعی آذربایجان‌غربی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این عکاس پیش از این در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان شبدیز درخشیده بود، بیان کرد: نمایشگاه قبلی این هنرمند با عنوان « شور تلخ» در سال ۱۳۹۴ با تمرکز بر دریاچه ارومیه و هشدار خشک شدن این دریاچه برگزار شد.
مجتبی اسماعیل‌زاد نیز با بیان اینکه ارتباط انسان با طبیعت موضوعی ‌ست که در عکس‌های خود دنبال می‌کند، گفت: با وجود ظلمی که انسان‌ها به طبیعت می‌کنند، طبیعت هنوز زیبایی‌های خود را دارد و این زیبایی‌ها در نمایشگاه «آبی روشن»به تصویر کشیده شده است.
وی افزود: آبی روشن و سفیدی برف نمادهای آرامش و پاکی است و به همین علت عنوان نمایشگاه «آبی روشن» انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه عکاس مستندگرا بوده و همه عکس‌های این نمایشگاه مستند است، بیان کرد: طبیعت و انسان موضوع اغلب عکس‌های وی بوده و طبیعت زمستانی سهم بیشتر این عکس‌ها را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: طبیعت زیباست و ما نباید کاری کنیم این زیبایی از بین برود؛ طبیعت نیازی به آدمی ندارد اما انسان‌ها برای بهتر زندگی کردن به طبیعت نیازمند هستند.
مجتبی اسماعیل زاد متولد ۱۳۶۹ در ارومیه بوده و علاوه بر عکاسی از پیشگامان برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمیه داستان‌نویسی در حوزه هنری آذربایجان‌غربی است.
این هنرمندعضو انجمن عکاسان ایران و عکاس خبرگزاری تسنیم است و پیش از این در پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان برای عکس«مرگ تدریجی یک رویا»در شبدیز برگزیده شده بود.
وی رتبه اول نخستین جایزه ادبی ارومیه در سال۱۳۹۱، رتبه اول هشتمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج ارومیه در سال ۱۳۹۳ و رتبه دوم جشنواره استانی شعر و داستان جوان آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۸۷ را در کارنامه هنری خود دارد.
این هنرمند همچنین برگزیده جشنواره داستان کوتاه ایلام در سال۱۳۸۸ و برگزیده جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه شمال‌غرب کشور در سال ۱۳۸۷ است.
وی در دهمین جشنواره داستان و شعر سوره در بخش داستان کوتاه بزرگسال در سال ۱۳۹۱ نیز مورد تقدیر ویژه هیئت داوران قرار گرفته بود.
انجمن سینمای جوانان آذربایجان‌غربی ۲۵ جایزه را در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ در بیش از ۷۰ جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس برای این استان به ارمغان آورده است.

گفتنی‌است، بازدید از این نمایشگاه تا۳۰ آبان‌ماه جاری ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری میلان به نشانی ارومیه، خیابان مولوی، خیابان امین، خیابان ارمغان، خیابان ارغوان، نبش کوچه ۷ ادامه دارد.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *