جستجو

مراسم پایانی هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر با حضور هنرمندان و مسئولین فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در ابتدای این مراسم عبدالرحمن برزگر، مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر با بیان اینکه انجمن بدون هنرجو و اعضا معنی ندارد گفت:  انجمن سینمای جوانان استان بوشهر اقدام به تحولی در فرم و فضای کالبدی انجمن زده است تا بتواند با این تغییر رویکردی دیگر را تجربه کند.  اولویت در انجمن، آموزش و سپس تولید بر مبنای پژوهش است.

وی افزود: در کارگاه عکس، کانون فیلم و پژوهش سرا تقویم کاری تدوین کردیم تا افق شش ماه دوم سال روشن شود؛ و نکته مهم دیگر اینکه برای هم‌افزایی بین اعضا و هنرمندان نیاز به ایجاد پاتوق فرهنگی در انجمن بود که خوشبختانه توانستیم کافه سینما را راه‌اندازی کنیم که تا چند روز دیگر آغاز به کار می‌کند.

در این مراسم که به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد، حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ، طیبه فلکیان مدیر امور استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران، برزگرزاده رئیس شورای شهر بوشهر،  دکتر اسدی عضو شورای شهر بوشهر و دکترحبیب احمدزاده، مستندساز و نویسنده برجسته کشور برگزار شد، دکتر آنیتا مظفری معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی سخنانی اظهار داشت: در سال‌های گذشته محور اصلی توسعه کشورها را توسعه اقتصادی می‌دانستند و مولفه اصلی در توسعه را اقتصاد فرض می‌کردند. سال‌ها گذشت و کشورها به این نتیجه رسیدند که یک عنصر بسیار مهم دیگر هم در توسعه تاثیر دارد که از آن غافل بوده‌اند و آن عنصر، عنصر فرهنگ است. مولفه فرهنگ عنصر بسیار مهمی است که در حال حاضر کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه به آن توجه و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند .

در ادامه این مراسم احمدزاده بر توجه به سوژه اساطیر و قهرمانان بومی و ملی کشور در تولید آثار سینمایی تأکید کرد و گفت: آشنایی جوانان و هنرجویان با تاریخ منطقه و کشور امری ضروری در آموزش و برگزاری دوره‌های فیلم‌سازی است.

شایان ذکر است با توجه به همزمانی این مراسم با هفته دفاع مقدس، از صادق رسولی فیلم‌ساز جوان انجمن سینمای جوانان استان بوشهر برای ساخت فیلم “من تنها نیستم” که با موضوع زندگی همسر شهید مسعود خلعتی ساخته شده بود، تقدیر شد و از زهرا تعجب همسر شهید مسعود خلعتی که در این فیلم مستند حضور داشت نیز تشکر و قدردانی صورت گرفت.

همچنین در حاشیه مراسم از محمدرضا حمزئیان پیشکسوت عکاسی تجلیل شد. قابل ذکر است تنها عکس‌های به جا مانده از نمایش جهانی ” قلندر‌خونه” اثر ماندگار ایرج صغیری،  در دهه پنجاه شمسی توسط این عکاس به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، هفته فیلم و عکس در بوشهر در دو بخش برگزار شد که در بخش تقدیر عکس: از محمد عالی‌زاده، سمیه شغابی، مریم ترابی، صدیقه حسن‌ابراهیمی، معصومه صفیان، طاهره حیدری،  در بخش برگزیده عکس: از کیوان آذرشب، کاوه کریم‌زاده، مصطفی دهدشتیان، در بخش تقدیر فیلم نامه: از جعفر احمدی، ابراهیم طلعتی، اعظم جامعه‌بزرگ و در بخش برگزیده فیلم‌نامه: از مهدی انصاری، محسن مکاری و حنیف موسوی تقدیر به‌عمل آمد.

در پایان این مراسم جلسه پرسش و پاسخ طیبه فلکیان با فیلم‌سازان و عکاسان برگزار شد و هنرمندان به دغدغه‌ها، مشکلات و محدودیت‌های پیش روی خود در استان بوشهر پرداختند.

هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر از ۵ تا ۷ مهرماه با اکران فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه و کارگاه عکاسی برگزار شد.

خبر: اریو انصاری

انجمن سینمای جوانان ایران / استان بوشهر

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *