جستجو

نمایش ونقد فیلم کوتاه «هلیوم» در سبزوار، تدوین ۲فیلم کوتاه در آباده، برگزاری نمایشگاه عکس در همدان و اردوی عکاسی در کرمان اهم اتفاقات انجمن را در هفته گذشته  رقم زدند.

هلیوم در هوای سبزوار

فیلم کوتاه «هلیوم» در سلسله نشست های انجمن سینمای جوانان ایران_دفتر سبزوار اکران شد.
روز چهارشنبه ۳ شهریور ۹۵ ساعت ۱۸:۳۰، فیلم کوتاه «هلیوم» به کارگردانی اندرس والتر ، برنده «اسکار ۲۰۱۴» در سری نشست های فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران_دفتر سبزوار در سالن امیرشاهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به نمایش در آمد و نقد و بررسی شد.
در این نشست که با حضور هنرجویان و فیلم سازان و اساتید انجمن سینمای جوانان سبزوار برگزار شد ، اهمیت و جایگاه ضمیرناخوداگاه در آفرینش یک اثر هنری توسط استاد آزادواری «روان شناس»  مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان این نشست،از سوی انجمن سینمای جوانان سبزوار کتاب فیلم نامه «میزبان» به شرکت کنندگان اهدا شد.

خاموشی زورخانه ی “پهلوان اکبر” و “سینما قدس” در آباده
دو فیلم کوتاه ” پهلوان اکبر “و “سینما قدس” به مرحله تدوین رسید.
مستند کوتاه “پهلوان اکبر” به کارگردانی غلامرضا حیدر پناه و “سینما قدس” به کارگردانی سید علی حسینی از تولیدات حرفه ای دفتر آباده است که به مرحله ی تدوین رسیده اند.
فیلم “پهلوان اکبر” زندگی یکی از پهلوانان نامی شهرستان آباده را روایت می کند. کارگردانی این فیلم را غلامرضا حیدرپناه به عهده داشته است. این فیلم زندگی نامه “پهلوان اکبر خیامی” است که با بر پایی زورخانه ای در سال۱۳۴۴ در شهرستان آباده سعی بر زنده نگه داشتن فرهنگ ورزش باستانی داشته است.
مستند “سینما قدس”ساخته ی سید علی حسینی نیزنگاهی دارد به گذشته ی تنها سینمای شهر آباده که در حال حاضر تعطیل است. مستند “سینما قدس” نخستین ساخته ی حرفه ای حسینی است.

نمایشگاه عکس این شش نفر در روز همدان
نمایشگاه عکس” این شش نفر “همزمان با روز همدان گشایش یافت.
در مراسم گشایش نمایشگاه عکس این شش نفر، حضرت آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار، مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری، کارخانه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مسولین، هنرمندان و علاقمندان در نگارخانه نگاه نو گردهم آمدند.
یاسر هاشمی دلباز، مسعود رحیمی، مصطفی شیر محمدی، بهنام افتخاریان، محمد بلالی، محمد ابراهیم ارجی  ۴۲ قطعه عکس  رنگی را در ابعاد ۹۰×۶۰ در معرض دید عموم قرار دادند.

این اولین نمایشگاه عکس در استان همدان است که در فوق برنامه های خود، برگزاری ورک شاپ و تور رایگان عکاسی رانیز در نظر گرفته است.

اردوی یک روزه عکاسی در کرمان
اردوی عکاسی یک روزه با حضور هنرجویان دوره عکاسی در محل بازار ارگ و میدان گنجعلیخان کرمان برگزار شد.

هنرجویان در این اردوی یک روزه به موضوع عکاسی اجتماعی و عکاسی از بناها پرداختند. عباس بلوچی همراهی هنرجویان را برعهده داشت ودر خصوص نورخوانی، تنظیم رنگ و عکاسی مستند اجتماعی و عکاسی معماری به هنرجویان آموزش داد.

نوید عزیزی سرپرست انجمن سینمای ج...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...
پایان فیلم‌برداری «چهارشنبه سوری...
تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *