جستجو

 

ابوالفضل جلیلی در پیامی خطاب به فیلمسازان جوان و علاقه مندان به سینما گفت: باید روزگار معاصر را درک کرد و فیلمی ساخت که بتواند مثل کرونا جهان را تکان بدهد.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از خبرگزاری آنا، ابوالفضل جلیلی نویسنده و کارگردان سینما در پیامی خطاب به مخاطبان سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران گفت: در ابتدا به همه کسانی که صدایم را می‌شنوند سلام می‌کنم. این روزها حرف‌هایمان را با عبارت «در این شرایط سخت کرونایی» شروع می‌کنیم، در حالی که من فکر می‌کنم احوال این روزها و شرایط بیماری «کرونا»، سخت‌تر از زمان جنگ نیست. در آن زمان ما زیر بمب و موشک‌باران فیلمبرداری می‌کردیم و فیلم‌هایمان را می‌ساختیم.

وی ادامه داد: به اعتقاد من همانند بیت شعر «دستم بگرفت و پا به پا برد»، باید دستان فیلم کوتاه را بگیریم و از این آثار حمایت کنیم تا شکوفه دهند و رشد کنند. در واقع باید بگوییم که ما قرار نیست در هوای ویروس کرونا نفس بکشیم، فیلم بسازیم یا به تماشای آثار بنشینیم، چراکه می‌توانیم ماسک بزنیم.

جلیلی با پیشنهاد فیلمسازی درباره کرونا و تجربه‌های عجیبش گفت: می‌توان درباره ویروس کرونا نیز فیلم ساخت، کتاب «طاعون» آلبرکامو را مثال می‌زنم که گویی سال‌ها قبل متناسب با شرایط امروز ما نوشته شده است. بنابراین از کرونا و مسائل جنبی و حاشیه های آن برای نسل‌های آینده می توان فیلم ساخت. بعدها نیز می توان بارها و بارها به تماشایا این فیلم ها نشست و به خود گفت: «یادش بخیر، آن روزگاران…».

وی در پایان خطاب به فیلمسازان جوان و علاقه‌مندان به فیلمسازی عنوان کرد: باید روزگار معاصر را درک کنید و با امکاناتی که در اختیار دارید، اقدام به ساخت فیلمی کنید که همانند ویروس کرونا همه جهان را تحت سلطه خود قرار دهد. باید به این فکر کنیم که با ویروس کرونا چگونه برخورد کنیم که هم شکستش دهیم و هم از آن نترسیم.

سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی تا ۱۷ آبان با برگزاری نشست‌های تخصصی «۳۷-۲۰» در حال برگزاری است.

نوید عزیزی سرپرست انجمن سینمای ج...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...
پایان فیلم‌برداری «چهارشنبه سوری...
تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *