جستجو
در دومین روز از هفته فیلم و عکس دفتر تهران؛

دومین روز از برگزاری هفته فیلم و عکس دفتر ویژه تهران با حضور تعداد زیادی از علاقه‌مندان در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در دومین روز از هفته فیلم و عکس دفتر ویزه تهران، پس از اکران فیلم‌های کوتاه، نشستی با حضور سعید نجاتی و حافظ آهی برگزار شد تا پرسش و پاسخی در باب سینمای کوتاه و تولید فیلم کوتاه صورت بگیرد.
سعید نجاتی درباره ساخت فیلم کوتاه گفت: دوست دارم قبل از اینکه بخواهم از تولید فیلم کوتاه بگویم، از سختی‌های این کار نیز بگویم؛ بنابراین در حال حاضر ترجیح می‌دهم به هنرجویان بگویم به دلیل بالا بودن هزینه ساخت فیلم، به سراغ فیلم‌سازی نیایند و اگر عاشق سینما هستند می‌توانند در این عرصه دوام بیاورند. از ابتدا نیز مخالف حمایت‌های دولتی بودم، چراکه هیچ دولتی نمی تواند برای مثال 750 نفر را که آموزش سینما دیده‌اند، حمایت کند. البته خیلی خوشحال کننده است که در کشوری زندگی می کنم که انجمن سینمای جوانان ایران چنین آموزش را گسترش داده است.
وی با بیان اینکه آموزش سینما، نگاه متفاوت در زندگی افراد ایجاد می‌کند، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند به کسی بگوید که به سراغ فیلمسازی بیاید یا نه، اما بدانید تولید فیلمسازی هزینه‌بر شده است و دیگر دوره ما نیست که با هزینه کم می‌شد فیلم ساخت. آدم‌های عاقل ماشین و خانه خود را نمی‌فروشند تا فیلم بسازند، بنابراین باید این پیشینه را در ذهن داشته باشید تا وارد این حوزه شوید.
کاوه مظاهری نیز در ادامه گفت: فیلمسازی بسیار گران است و چیز عجیبی نیست. گران بودن جزء این کار است و باید قبول کنیم وارد یک صنعت لوکس می‌شویم و چاره‌ای جزء هزینه کردن نیست اما پیشنهادم این است که نا امید نباشید.
نجاتی با بیان اینکه هیچ کار دیگری جزء فیلمسازی در عمرم نکرده است، گفت: اگر ناامید بودم فیلم نمی‌ساختم اما دوست داشتم هنرجوها و علاقمندان را با حقایقی که وجود دارد، آشنا کنم که تصوری متفاوت از سینما را در ذهن دارند.
وی درباره فستیوال‌ها و عملکرد هیات‌های انتخاب و داوری نیز توضیح داد: رویکرد ما به عنوان هیات انتخاب و داوران ببای ایده‌های ناب مهم است. همچنین وقتی خروجی‌های فیلمسازی را در طی سال‌ها و در فستیوال‌ها می‌بینیم، فیلم‌ها را درصد بندی می‌کنند و متوجه می‌شویم که بسیار حرفه‌ای هستند اما گاهی هم دیده می‌شود که سوژه فدا شده یا در به کارگیری امکانات حرفه‌ای کم گذاشته‌اند.

حضور در برنامه‌های چهارمین هفته «فیلم و عکس» انجمن سینمای جوانان ایران برای عموم علاقه‌مندان رایگان است.
بنیاد سینمایی فارابی واقع در خیابان جمهوری، خیابان ۳۰ تیر، شماره ۵۹ میزبان این برنامه است.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *